افزایش ۳.۵ میلیون تنی محصولات کشاورزی با اجرای طرح ۵۵۰ هزار هکتاری

جهانگیری با بیان اینکه تاکنون ۲۹۵ هزار هکتار از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری به نحو مطلوب انجام شده و محصولات کشاورزی ۳.۵ میلیون تن نسبت به قبل از این طرح افزایش یافته گفت: اگر این طرح به طور کامل اجرا شود تا ۹.۵ میلیون تن رشد محصولات را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «اسحاق جهانگیری» عصر امروز (شنبه ۱۱ بهمن) در بازدید از طرح ۵۵۰ هزار هکتاری روستاهای هویزه، با بیان اینکه این طرح مصوبه سفر مقام معظم رهبری به خوزستان در سال ۱۳۷۵ است اظهار کرد: تا سال ۱۳۹۲ از ۵۵۰ هزار هکتار، ۷۴ هزار هکتار اراضی انجام گرفته و در شبکه های یک و ۲ کار بیشتری انجام شده بود ولی در این دولت با مجوزی که برای اجرای این طرح دریافت شد یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی با اجازه مقام معظم رهبری بر انجام این کار برداشت شد.

 

معاون اول رئیس جمهور افزود: تاکنون ۲۹۵ هزار هکتار از این طرح به نحو مطلوب انجام شده و با اجرای آن محصولات کشاورزی کشور ۳.۵ میلیون تن نسبت به قبل از این طرح افزایش یافته اند.

 

وی اضافه کرد: اگر این طرح تکمیل و شستشوی خاک به طور کامل اجرا شود، رشد ۹.۵ میلیون تنی محصولات کشاورزی را شاهد خواهیم بود.

 

جهانگیری با بیان اینکه تاکنون کشت های استراتژیک و مورد نیاز کشور انجام شده تصریح کرد: درآمد کشاورزان به همین نسبت بالا رفته و باعث شده زندگی بخش وسیعی از مردمی که در روستاها هستند با اجرای این گونه طرح ها از نظر درآمدی افزایش پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه در این سال ها سعی شده تا خرید گندم از کشاورزان را افزایش دهیم ابراز کرد: از سال ۱۳۹۲ که آغاز این دولت بود از کشاورزان هر کیلو گندم به ۴۲۰ تومان خریداری می شد اما در همان سال به ۷۰۰ افزایش یافت و امسال به بیش از چهار هزار تومان رسید ولی به مردم کیلویی ۶۰۰ تومان می فروشیم تا هم نان ارزانی در اختیار مردم قرار بگیرد و هم به زندگی کشاورزان توجه شود.

 

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: برای اجرای فاز دوم این طرح باید وزارت نیرو و جهاد کشاورزی جدی پای کار بیاید تا بتوانیم مابقی این اراضی که پیش بینی شده به میزان ۲۵۵ هزار هکتار باقی‌مانده به سرعت در استان‌های خوزستان و ایلام انجام و رضایت مردم تامین شود و مردم در تمام شهرستان‌های استان نعمت این طرح را احساس کنند.

 

وی درخصوص رسیدگی به روستاهای اطراف این طرح عنوان کرد: متاسف هستم که در منطقه ای که نفت و گاز است اما تاکنون روستاییانش از نعمت گاز برخوردار نیستند؛ از روزی که دولت را تحویل گرفتیم کل روستاهای دارای گاز در سراسر کشور ۱۴ هزار روستا بوده که امروز به ۳۲ هزار روستا افزایش پیدا کرده است.

 

جهانگیری در پایان با اشاره به اینکه لذا روستاهایی که در این منطقه بدون گاز هستند باید استاندار پیگیری کند یاد آور شد: ۵۸ روستا در برنامه است و امشب با وزیر نفت هم صحبت می شود تا مساله گاز این روستاها حل شود.

 

کد خبر 1021324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha