آموزش ۶۵ هزار نفر ساعت در مراکز دولتی انزلی

حسینی گفت: در مراکز فنی و حرفه ای شهرستان بندرانزلی ۶۵ هزار نفر ساعت برای مراکز دولتی و ۷۰هزار نفر ساعت برای مراکز خصوصی آموزش دیده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی،« محمد حسینی» امروز (شنبه،۱۱بهمن) در جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان که به میزبانی انزلی در فرمانداری این شهرستان تشکیل شد با اشاره به کمبود مربی در مراکز فنی و حرفه ای انزلی اظهار داشت: در ۲ سال گذشته ۸۳ مربی بازنشسته شده اند که ۹۰ درصد این مربیان از آموزش فنی و حرفه ای بوده اند.

 

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان با بیان اینکه این امر موجب شده متاسفانه در سه کارگاه فنی و حرفه ای این شهرستان‌ با کمبود مربی روبرو باشیم، تصریح کرد: امسال یک دستگاه موتور دریایی برای مرکز فنی و حرفه ای این شهرستان خریداری و از بخش خصوصی برای بهره گیری در آموزش دریایی دعوت شده است.

 

وی گفت: در انزلی این آمادگی وجود دارد اما دستگاه‌های متولی باید طرح موضوع کنند متاسفانه نگاه پایه ای به آموزش و فنی و حرفه ای وجود ندارد و در بودجه سال ۹۹ تنها یک درصد به بخش آموزش فنی و حرفه ای اختصاص یافته است.

 

وی تاکید کرد: این درحالیست که در سایر کشورهای جهان آموزش فنی و حرفه ای از جایگاه ویژه ای برخوردار است. آموزش فنی و حرفه ای هزینه بر بوده و قانون در این مسیر باید تقویت شود.

 

*پرداخت یک میلیارد و ۸۸۰ میایون تومان برای اشتعال روستایی انزلی

«مرتضی شهبازی» نیز در این جلسه معرفی شده های روستایی جهت ایجاد اشتغال روستایی را یک میلیارد و ۸۸۰میلیون تومان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر سهم شهرستان بندرانزلی از اشتغال روستایی چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

 

مدیر صندوق کار آفرینی امید علت این امر را بافت روستایی کم جمعیت شهرستان بندرانزلی عنوان و خاطر نشان کرد: درصورت معرفی افراد جدید آماده پرداخت تسهیلات در این بخش هستیم.

 

در پایان این جلسه شرکت های تعاونی دامداری خمیران، شرکت تعاونی مسکن مهر انزلی، شرکت اکواریوم منطقه آزاد انزلی، شرکت تعاونی مسکن کاوه، شرکت تعاونی مصرف کشتیرانی دریای خزر و شرکت والافوم پرشیا مشکلات خود را مطرح کردند و درخواست های آنها مورد بررسی قرار گرفت. 

کد خبر 1021329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha