بهره‌برداری از پروژه‌های آبخیزداری در دهه فجر/ اعتبارات ملی به طرح‌های استان اختصاص یافت

اختری تخصیص اعتبارات ملی از محل صندوق توسعه ملی به طرح‌های آبخیزداری گیلان را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۴۸ پروژه آبخیزداری گیلان در دهه مبارک فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

«میرحامد اختری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری به شکل منسجم برنامه‌ریزی می‌کند از افتتاح 48 پروژه آبخیزداری استان در دهه فجر امسال خبر داد و اظهار داشت: اعتبارات ملی از محل صندوق توسعه ملی به طرح‌های آبخیزداری گیلان تخصیص یافت.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در پاسخ به این پرسش که پروژه‌های آبخیزداری کدامیک از مناطق استان دردر دهه فجر امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد عنوان کرد: تالش، املش، رودسر، سیاهکل، رودبار، صومعه‌سرا، شفت، آستارا و رضوانشهر از جمله شهرستان‌هایی هستند که این طرح‌ها در آن‌ها افتتاح خواهند شد.

 

وی در مورد سایر برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در بحث اجرای طرح‌های آبخیزداری نیز توضیحاتی ارائه داد و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی 10 قرارداد با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان منعقد شده است.

 

اختری پیشرفت صد در صدی پروژه‌های مرتع استان گیلان را با تلاش و کوشش عوامل و متخصصان منابع طبیعی و آبخیزداری مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: در سال جاری هم برای اجرای طرح‌های مرتع استان گیلان قرارداد منعقد شده است و در همین راستا مبلغ یک میلیارد و 150 میلیون تومان از محل صندوق توسعه ملی برای آن‌ها اختصاص پیدا کرده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان رویکرد این اداره کل در اجرای پروژه‌های آبخیزداری را رویکرد پیشگیرانه اعلام کرد و با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی اعتبارات متناسب با نیازها نیست افزود: به همین علت ما هم مجبوریم بر اساس اولویت‌هایی که در هر حوزه وجود دارد نسبت به تعریف پروژه‌های آبخیزداری در سطح استان اقدام کنیم.

 

اختری اهمیت بالای اجرای عملیات پیشگیرانه برای جلوگیری از حساس شدن و آسیب‌پذیری عرصه‌ها به واسطه بارش‌های باران و یا سایر نزولات جوی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: مدیریت مقدار روان‌آب‌ها و کنترل سرعت آن‌ها به موازات کاهش میزان املاحی که از مناطق بالادست به سمت مناطق پایین دست به همراه می آورند مزایای اجرای پروژه‌‌های آبخیزداری است.

کد خبر 1021342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha