۸۱.۵ درصد روستاهای خراسان شمالی تحت پوشش اینترنت است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی گفت: ۹۸.۹ درصد روستاهای خراسان شمالی پوشش تلفن ثابت، ۸۱.۵ درصد روستاها تحت پوشش اینترنت بوده و ۸۵ درصد روستاها هم ارتباطات سیار دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "سیدعلی مرتضوی" امروز شنبه در جمع خبرنگاران با بیان این که در حال حاضر 590 روستای استان به اینترنت پرسرعت متصل است، گفت: مجموع مشترکان تلفن ثابت و همراه اول و ایرانسل در استان یک میلیون و 673 هزار نفر است.

 

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید دسترسی به اینترنت در تمام روستاهای بالای 20 خانوار محقق شود، عنوان کرد: فقط 20 درصد روستاهای واجد شرایط از این برنامه جا مانده اند و تلاش می شود تا پایان سال آینده این روستاها هم به شبکه اینترنت متصل شود.

 

 

به گفته وی از ابتدای شروع به کار دولت تا کنون 590 روستا  در این استان به اینترنت پرسرعت متصل بوده و در حال حاضر از 119 دفتر پیشخوان تعداد 30 دفتر هم در روستاهای استان مشغول به فعالیت است.

 

 

وی با بیان اینکه امسال هزار و 446 مدرسه به اینترنت پرسرعت مجهز شدند، خاطر نشان کرد: برای افتتاح پروژه های دهه فجر امسال 603 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است. 

 

 

مرتضوی از اینکه خراسان شمالی بیشترین سهم را در پروژه های توسعه خدمات اجباری از محل منابع ملی و دولتی در زمینه اجرای فیبر نوری داشته است، خبر داد و گفت: سهم استان 485 کیلومتر است و در حال حاضر 285 کیلومتر آن به اتمام رسیده و در دهه فجر به بهره برداری می رسد و به این شکل پهنای باند 115 سایت مخابراتی تامین می شود.

 

 

وی در ادامه به سرعت نفوذ اینترنت اشاره کرد و گفت: اکنون تمام شهرهای استان زیر پوشش نسل 3 و 4 اینترنت است و ضریب نفوذ اینترنت تلفن ثابت و همراه 97.76 درصد و شمار مشترکان 878 هزار و 912 نفر است که در ضریب نفوذ اینترنت جایگاه بیست‌و‌یکم استان ها را داریم.

 

 

 

 

کد خبر 1021354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha