تجلیل استاندار مازندران از کاتب قرآن ۸۲متری

استاندار مازندران امروز (۱۱بهمن) در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از تلاش های «قاسمعلی قاجار» هنرمند قرآنی اهل روستای کوهستان شهرستان بهشهر به جهت کتابت قران کریم به طول حدود ۸۲متر با استفاده از تیوپ خودرو قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «احمد حسین زادگان» استاندار مازندران امروز(11بهمن) طی مراسمی با حضور «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از 31سال خدمات ارزنده«قاسمعلی قاجار»۴۵ ساله اهل دهستان کوهستان بهشهر از نیروهای فعال مسجدی که با تیوپ‌های که از ضایعات است، آثار هنری مذهبی را به تصویر می کشد تا جنبه هنری داشته باشد، تجلیل به عمل آورد.

 

این هنرمند قرآنی از سن ۱۴ سالگی در سال ۶۸ بدون آموزش با استعداد خدادادی اولین ابداع خودم را با درج همه آیات قرآن روی تیوپ خودرو با دست شروع کرد که حدود ۱۴ سال طول کشید.بزرگترین قرآن پیوسته جهان به خط نسخ و ثلث تلفیقی به طول حدود ۸۲ متر نیز به همت این هنرمند بهشهری کتابت شد.

 

قاجار از سال ۸۳ نیز به صورت کاملا ابتکاری با تار موی حیوانات اهلی نام اهل بیت(ع) را نقاشی کرد.همچنین ازسال ۸۷ با استفاده از تار عنکبودت آیات قرآن را نقاشی کرد.

کد خبر 1021393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha