۵۱ پروژه عمرانی برق رسانی دراستان سمنان افتتاح می شود

موسوی زاده از افتتاح ۵۱ پروژه عمرانی برق رسانی در حوزه صنعت توزیع برق استان سمنان به مناسبت دهه مبارک فجرخبردادوگفت: این پروژه ها با سرمایه گذاری بیش از ۴۷۳ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می شوند.

سید«محمد موسوی زاده» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درسمنان با اشاره به افتتاح ۵۱ پروژه عمرانی برق رسانی در حوزه صنعت توزیع برق استان سمنان به مناسبت دهه مبارک فجر گفت:۳۶ پروژه در قالب توسعه و احداث و اصلاح و بهینه سازی شبکه ها، تجهیزات و تاسیسات توزیع برق، با اعتبار ۳۹۷ میلیارد و ۱۸۷ میلیون ریال، ۱۴ پروژه عمرانی برق رسانی روستایی با مبلغ ۶۳ میلیارد و ۱۷۶ میلیون ریال و نیز پروژه برق رسانی به روستای چاه مَرعی از توابع شهرستان شاهرود با مبلغ ۱۳ میلیارد ریال، به عنوان پروژه های قابل افتتاح این شرکت در چهل و دومین بهار انقلاب به شمار می روند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از سرمایه گذاری ۶۱۴ میلیارد ریال در تاسیسات صنعت توزیع برق استان سمنان  از دهه فجر سال قبل تا کنون خبردادوافزود: احداث ۱۸۶ کیلومتر شبکه هوایی و زمینی، نصب ۲۸۱ پست توزیع برق با ظرفیت ۴۰ مگاولت آمپر، جذب هشت هزار و ۴۶۹مشترک جدید، برق رسانی به روستای کلاته میرزا، نصب دو هزار و ۱۲۲ دستگاه سرچراغ روشنایی معابر و برقراری ۱۰۵ انشعاب برق برای چاه های آب کشاورزی از جمله اقدامات صورت گرفته از بهمن سال ۹۸ تا بهمن سال جاری است.

 

وی با با بیان اینکه بیش از ۹۴​درصد تاسیسات صنعت توزیع برق، پس از انقلاب اسلامی ایران دراستان سمنان احداث و به بهره برداری رسیده است اضافه کرد: احداث ۱۱ هزار و ۴۳۲ کیلومتر شبکه، نصب هشت هزار و ۱۵۰ پست توزیع برق با قدرت یک هزار و ۳۸۳ مگاولت آمپر، جذب ۳۵۱ هزار و ۷۹اشتراک برق، برق رسانی به ۴۱۵ روستا، نصب دو هزار و  ۶۹۳ انشعاب برق چاه آب کشاورزی و برقراری ۱۱۷ هزار و ۴۹۱ دستگاه سرچراغ روشنایی معابر، از دستاوردهای پس از انقلاب اسلامی در عرصه خدمت رسانی است.

 

موسوی زاده به سرمایه گذاری سه هزار و ۸۰ میلیارد ریال در حوزه توسعه زیرساخت های توزیع برق استان سمنان از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید تا کنون اشاره داشت واظهارکرد: بهره برداری از یک هزار و ۵۳۸ کیلومتر خطوط هوایی و زمینی، نصب یک هزار و ۸۵۴ ایستگاه هوایی و زمینی توزیع برق با ظرفیت ۲۵۲ مگاولت آمپر، جذب ۶۹ هزار و۶۰۲مشترک جدید و نصب ۷۲۱ انشعاب برق چاه آب کشاورزی، از  فعالیت هایی است که از مرداد ۹۲ تا کنون در استان سمنان اجرایی شده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در ادامه با بیان اینکه حدود ۴۰۰ هزار مشـترك برق از خـدمات این شركت بهره مند هستند اضافه کرد: ۱۶.۶۱ درصد مشتركان اين شركت در استان از آغاز طرح برق اميد تا آبان امسال مشمول اين طرح شدند و صورت حساب با مبلغ «صفر» براي آنان ارسال شد.

 

وی با اشاره به اینکه ۵۲ هزار و ۴۵۹ اشتراك خانگي در استان سمنان از تخفيف پرداخت بهاي مصرفي برق در طرح برق اميد برخوردار شدند اظهارداشت: از مجموع كل مشتركان برق خانگي در استان سمنان، ۴۰ هزار و ۷۹۸ مشترك شهري از تخفيف۱۰۰ درصدي پرداخت بهاي مصرفي در طرح برق اميد بهره مند شدند.

 

موسوی زاده بیان کرد: ۱۱ هزار و ۶۶۱ مشترك روستايي استان سمنان نيز مشمول طرح برق اميد شدند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان از تفکیک مشترکان به سه گروه كم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف در طرح برق اميد خبردادوافزود: این طرح باهدف اصلاح الگوي مصرف اجرا شده است.

 

به گفته وی از ابتداي آبان تاكنون، ۱۶۳ هزار و ۳۰۹ مشترك برق استان سمنان در گروه خوش مصرف ها و ۷۴ هزار و ۷۵۶ مشترك در گروه پر مصرف قرار گرفته اند.

کد خبر 1021454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha