گزارش حیوان گزیدگی در خاش/ واکسیناسیون رایگان هاری در مراکز جامع سلامت خاش

رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاش گفت: پس از گزارش چند مورد حیوان گزیدگی در روستاهای اطراف خاش واکسن هاری در مراکز جامع سلامت به صورت رایگان تزریق می شود.

«رضا کرد» در گفتگو با خبرنگار شبستان اظهار داشت: پس از گزارش چند مورد حیوان گزیدگی توسط روباه و شغال در روستاهای تودک ،گلگنور و احمد آباد از توابع شهرستان تفتان، تیم بهداشتی مرکز خدمات جامع سلامت نوک آباد به همراه کارشناس هاری مرکز بهداشت شهرستان خاش به محل اعزام شدند.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاش یادآور شد: پس از انجام بررسی های محیطی، مداخلات و آموزش های لازم به مردم منطقه ارائه شده و به ۱۰نفر از اهالی منطقه که در تماس نزدیک با دام‌های مورد گزش قرار گرفته بودند واکسن هاری تلقیح شد.

 

وی تصریح کرد: در ادامه  برنامه ریزی و مکاتبات لازم با دامپزشکی، شهرداری و بخشداری منطقه جهت مداخلات بین بخشی انجام می شود

 

وی بیان کرد: هاری یکی از شایع ترین نوع بیماریهای مشترک بین انسان و دام در شهرستان خاش و تفتان حیوان گزیدگی است بنابراین لازم است شهروندان متعاقب هر نوع گزش و حتی خراش کوچک بلافاصله برای واکسیناسیون رایگان به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه نمایند.

 

رئیس مرکز بهداشت شهرستان خاش گفت: کنترل جمعیت سگ های ولگرد و بلاصاحب، مدیریت پسماندها و زباله و مکان های زیست و تکثیر سگ های ولگرد و آموزش همگانی از جمله مهمترین راهکارهای کاهش حیوان گزیدگی و مرگ و میر ناشی از هاری است.

کد خبر 1021462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha