آغاز ویژه برنامه‌های چهل و دومین فجر شکوهمند انقلاب اسلامی در گیلان

ویژه برنامه‌های چهل و دومین فجر شکوهمند انقلاب اسلامی دقایقی پیش با گلباران مزار شهدا و نواخته شدن زنگ انقلاب در گیلان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، جشن‌های چهل و دومین فجر شکوهمند انقلاب اسلامی ایران امروز(۱۲ بهمن) همرمان با سالروز ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به میهن با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در گیلان آغاز شد.

 

برای استقبال از سالروز ورود امام به میهن ۴۲ ویژه برنامه در سراسر استان با رویکرد سلامت محور به دلیل شیوع کرونا ویروس برگزار می‌شود تا این روز تاریخی را زنده نگاه دارد.

 

گلباران مزار شهدا با حضور مسئولان و خانواده های شهدا در سراسر استان آغازگر فجر انقلاب بوده و همزمان با لحظه ورود امام به میهن زنگ مدارس شاخص شهرها نواخته شده و سرود انقلاب از ماذنه‌های مساجد پخش می‌شود.

 

رژه سوارکاران در سه شهرستان ماسال، رضوانشهر و تالش، رژه کشاورزان با ادوات کشاورزی در شهرستان‌های لنگرود، لاهیجان، رودسر، صومعه سرا و فومن، رژه شناورها و قایق‌سواران در شهرستان‌های آستارا و بندرانزلی، به صدا درآمدن ناقوس کلیساها و بوق قطارها و کشتی‌ها و رژه موتوری در همه شهرستان‌ها آغاز ایام الله دهه فجر را نوید می‌دهد.

 

رژه موتورسواران شهر رشت نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از فرودگاه رشت آغاز شده و تا گلزار شهدا ادامه می‌یابد و سپس ویژه برنامه آغاز دهه فجر با سخنرانی «دهقان» عضو حقوقدان شورای نگهبان برگزار می‌شود.

 

اجرای سرود در لحظه ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی توسط مرکز آموزش تخصص‌های دریایی باقرالعلوم (ع) رشت، آغاز فعالیت ایستگاه رادیو انقلاب از ۱۲ لغایت ۲۲ بهمن در پیاده راه فرهنگی رشت و برگزاری رزمایش روشنگری در ۴۸ نقطه مرکز استان گیلان از دیگر برنامه های گرامیداشت ۱۲ بهمن است.

 

کد خبر 1021464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha