محبت اهل بیت(ع) و شهدا بزرگترین سرمایه انسان است

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه اساس دین حب و بغض است، گفت: بزرگترین سرمایه انسان دشمنی با دشمنان حق و آزادی و حقوق مردم و دوستی با سلسله انبیاء الهی و جانشینان پاک آنان و شهدا و صدقین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (۱۲ بهمن) در دیدار با مسئولان ارشد استان به مناسبت سالروز ورود تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) به مهین اسلامی، اظهار کرد: ملت ایران اسلامی اسوه مقاومت، صبر، همت و مجموعه فشرده ایمان و حدت هستند و دنیا کفر و شرک طمع کرد و حمله کرد و ما در دفاع از ارزش دین و حقیقت هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن کج مدار و کوردل و بصیرت است ولی ما رهروان علم و یقین و بصیرت هستیم، گفت: هر سرمایه ای که تاجر رد و بدل می کند سود و زیان آن را محاسبه می کند؛ سرمایه شما خدمت به مردم و مشکل گشایی است اما همه خوبی ها و حسنات معلول هستند.

 

وی خطاب به مسئولان در این جلسه ادامه داد: ارزش انسان به هر آنچه دوست دارد سنجیده می شود و حب و بغض، جاذبه و دافعه و خوش و بد آمدن، اینها ریشه کار است، در همه کار خیرتان در این نخستین روز آغاز دهه مبارک فجر سجده شکر به جای آورید که شما با بدترین بدها، وحشی ترین انسان ها و ظالم ترین جریانات، دشمن هستید و با بهترین ها و صادق ترین انسان ها احساس محبت می کنید.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه پول و ثروت و شهرت ملاک ارزش نیست، افزود: اما آنچه به همه اعمال و خوبی های انسان ارزش می دهد حب و بغض است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اساس دین حب و بغض است، عنوان کرد: از امام صادق علیه السّلام سؤال شد که آیا حبّ و بغض از ایمان است؟ امام در پاسخ فرمودند: «هل الدّین الّا الحبّ و البغض»، و آیا ایمان چیزی جز حبّ و بغض است؟

 

وی با بیان اینکه ملاک ارزش، سنخیت است در ادامه تصریح کرد: انسان به حقیقت وقتی چیزی را دوست دارد که با آن سنخیت پیدا می کند، اگر سنخیت نداشته باشد با همه تشریفات می بینید خود به خود از هم جدا می شوند.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: تمام سود و زیان ما در این محاسبه مشخص می شود و در روایت آمده است که «اگر خواستی بدانی که در وجودت خیر و خوشبختی هست یا نه، به درون خود دقّت کن، اگر اهل عبادت و طاعت را دوست داری و از اهل معصیت و گناه، ناخوشایندی! پس در وجودت خیر و سعادت وجود دارد، و خداوند تو را دوست می دارد. ولی چنانچه از اهل طاعت و عبادت ناخوشایند باشی و به اهل معصیت، عشق و علاقه ورزیدی! پس خیر و خوبی در تو نباشد، و خداوند تو را دشمن دارد.»

 

امام جمعه بیرجند گفت: اینکه سرشت تو با سرشت حضرت امام حسین(ع) گره خورده و از هر عمل و جریان ظلمی بدت می آید، این سرمایه اصلی انسان است.

 

وی ادامه داد: کسانی که می خواهند  توجیه کنند و جمع بین ضدین کنند خود را گول می زنند چون این کار ممکن نیست چرا که خداوند متعال برای شخص دو قلب در سینه‌اش قرار نداده است و با یک دل دو محبت محال است.

 

آیت الله عبادی افزود: خداوند به شما سرمایه عظمی عنایت فرموده است و  بر اساس آیه قر آن، خداوند کسانی را که ایمان آوردند، به خاطر گفتار و اعتقاد ثابتشان، استوار می‌دارد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: مادران و پدران شهدا و جوانی که با جهاد از جانش می گذرد همه فدا شدن در راه خداوند است و این بزرگترین سرمایه است. و افتخار شما این است که دشمنانمان، دشمنان حق و آزادی و حقوق مردم هستند و دوستان شما از سلسله انبیاء الهی  و جانشینان پاک آنان و شهدا و صدقین است.

 

 

 

 

کد خبر 1021488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha