ضرورت ورود نخبگان  و مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات

ملانوری با اشاره موضوع مهم ضرورت ورود نخبگان به عرصه انتخابات و مشارکت حداکثری مردم، گفت: امیدواریم با برگزاری انتخابات پیش رو برگ زرینی دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کنیم و مشارکت سیاسی در کشور شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» صبح امروز (۱۲ بهمن) در جلسه دیدار مسئولان ارشد استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که به مناسبت سالروز ورود تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) به مهین اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: استقرار حکومت اسلامی و نظام مردمی از مهمترین اهداف بزرگ شکل گیری انقلاب اسلامی بوده است.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه استقلال و جاری شدن اخلاق دینی را نیز از اهداف تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: وابستگی بزرگترین آفت کشورهایی است که به دنبال آزادی خواهی و استقلال هستند و عدالت اجتماعی نیز از مهمترین اهداف انقلاب است که مورد تأکید امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بود.

 

وی بیان کرد: در چهل ساله نخست انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و مشارکت مردم  با وجود تهدید و تحریم‌ها در توسعه حوزه‌های مختلف علمی، فناوری، صنعتی، پژوهشی، کشاورزی و سایر حوزه‌ها رتبه های برتر جهان را کسب کرده ایم.

 

ملانوری با اشاره به اینکه امروز در حوزه امنیت جزو امن‌ترین کشورهای منطقه هستیم ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با عدم وابستگی در حوزه دفاعی و نظامی حتی نسبت به امنیت سایر کشورهای جهان نیز تاثیرگذار  و صاحب نظر است.

 

ملانوری با بیان اینکه خراسان جنوبی به عنوان سومین استان پهناور کشور هرچند هنوز به انتظارات مطلوب نرسیده است و از میانگین کشور در برخی بخش‌ها عقب هستیم، گفت: اما به برکت نظام و انقلاب در حوزه‌های آموزشی، سلامت، محورهای مواصلاتی، خدمات عمومی، معادن، صنعت و کشاورزی پیشرفت‌های خوبی داشتیم که باید ادامه یابد.

 

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: در آغاز گام دوم انقلاب وظیفه داریم با مدیرت جهادی و انقلابی پیش برویم و کمبودها و کسری‌ها را جبران کنیم و در این راستا از سرمایه های مردمی و نظام  استفاده شود.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شرایط سخت جهانی و شیوع کرونا، خرداد ماه سال آینده ۲ انتخابات بسیار مهم شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری را خواهیم داشت، افزود: قوه مجریه و مدیریت اجرایی کشور بسیار مهم و سرنوشت ساز است و این انتخابات از مهمترین انتخاباتی است که برگزار خواهد شد.

 

ملانوری شوراهای اسلامی شهر و روستا را یکی از مهمترین جایگاه‌های استقرار حکومت مردمی دانست و بیان کرد: در راستای برگزاری انتخابات، ۲ موضوع خیلی مهم همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و امام راحل بوده است ورود نخبگان به عرصه رقابت است.

 

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: افرادی که توانایی، استعداد و توانمندی دارند باید خودشان را برای نامزدی در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری آماده کنند.

 

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم نیز موضوع بسیار مهمی است، افزود: این مشارکت حداکثری مردمی، اصل و اساس نظام بوده و پشتوانه نظام و رهبری، دولت و نهادهای حکومتی، دولتی و انقلابی است.


ملانوری با اشاره به اینکه از نیمه دوم اسفند ثبت‌نام نامزدهای شورا آغاز می‌شود و وارد فرایند انتخابات ۱۴۰۰ خواهیم شد، گفت: شکل‌گیری شوراهای اسلامی با ورود بهترین افراد به شوراها معنا و مفهوم پیدا می‌کند و بهترین افراد در مناطق شهری، روستایی و عشایری باید خود را برای خدمتگزاری آماده کنند چرا که شورا بهترین مرکز خدمت است.

 

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: همه فعالان حزبی، سیاسی، اجتماعی، نخبگان، ریش سفیدان، متنفذین، روحانیون، ائمه جمعه، اساتید دانشگاه، معلمین و سایر اقشار کمک کنند تا این انگیزه در نخبگان جامعه برای ورود به عرصه انتخابات شکل بگیرد.

 

به گفته وی انتخابات ریاست جمهوری هم عرصه ملی است که ان شاء الله بهترین افراد حضور پیدا می‌کنند و به رقابت می‌پردازند اما مهمتر از همه موضوع مشارکت حداکثری مردم است که از اکنون همه باید با توجه به شرایط سخت اجرایی برگزاری انتخابات در دوران کرونا تلاش کنند. امیدواریم با برگزاری انتخابات پیش رو برگ زرینی دیگری را در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کنیم و مشارکت سیاسی در کشور شکل بگیرد.

 

 

 

کد خبر 1021492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha