تنها راه مقابله با استکبار مقاومت و ایستادگی است

دهقان با بیان اینکه امام(ره) زمینه توسعه جدی در عرصه فکری، سیاسی و اجتماعی را فراهم کرد گفت: تنها راه مقابله با استکبار مقاومت و ایستادگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمد دهقان» امروز(یک‌شنبه، 12 بهمن) در ویژه برنامه آغاز دهه فجر در گلزار شهدای رشت با اشاره به محبوبیت امام راحل، اخلاص امام را موجب بیداری اسلامی دانست و گفت: امام در کنار معنویت به مسائل روز جهان واقف بود و یک سیاستمدار تمام عیار بود.

 

عضو حقوقدان شورای نگهبان شجاعت امام و اتکا وی به خداوند و اسلام را از دیگر ویژگی‌های ایشان برشمرد و افزود: همین ویژگی بارز امام راحل بود که هنگام ورود به میهن بدون هیچ ترسی و با قاطعیت فرمود: من دولت تعیین می‌کنم! من تو دهن این دولت می‌زنم! من دولت تعیین می‌کنم! من به پشتیبانی این ملت دولت تعیین می‌کنم!

 

وی ادامه داد: روحیه مبارزاتی و جهادی امام با عنایت الهی باعث شد تا ظرف 10 روز از ورود امام به کشور، بستری فراهم شود تا انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی برسد.

 

دهقان با بیان اینکه استکبارستیزی ویژگی بارز امام راحل بود تصریح کرد: یکی از دستاوردهای مبارزه امام با نظام ستمشاهی، بیرون راندن شاه و براندازی حکومت شاهنشاهی 2500 ساله بود. ایشان کشور را از دست شاهان نجات داده و تحویل مردم داد تا مردم سرنوشت خود را تعیین کنند.

 

وی مردم سالاری دینی را ویژگی بارز انقلاب اسلامی ایران دانست و بیان کرد: امام تاکید داشتند که مردم حکومت خود را تعیین کنند و مردم با 98 درصد آرا در 12 فروردین به حکومت اسلامی رای دادند و این حکومت با پشتیبانی مردم شکل گرفت.

 

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه مردم با پیروزی انقلاب اسلامی در اداره امور حکومت اسلامی مشارکت کردند تصریح کرد: امام در تشکیل حکومت اسلامی گام به گام با مردم حرکت کرد و اداره امور را به مردم واگذار کرد تا جلوه های حضور مردم در همه صحنه‌ها متجلی باشد.

 

وی با بیان اینکه این وجهه مردمی بودن در کمتر نظامی دیده می شود متذکر شد: امام در هر موضوعی حتی تدوین قانون اساسی مردم را به صحنه آورد.  قانون اساسی با فرمان امام راحل و در راستای مردم سالاری دینی به رای ملت گذاشته شد و با رای بالا به تصویب رسید و بعد از آن امام برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را در دستور کار قرار داد.

 

دهقان توسعه و پیشرفت سیاسی را از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: علت این توسعه حضور مردم در امور حکومت بود و این هنر امام(ره) بود که زمینه توسعه جدی در عرصه فکری، سیاسی و اجتماعی را فراهم کرد.

 

وی هوشیاری امام در برابر استکبار را از دیگر ویژگی های امام راحل دانست و بیان کرد: در آن زمان هم برخی معتقد بودند که باید با غرب و آمریکا مذاکره کرد زیرا با لبخند به آنها مشکل کشور برطرف می‌شود، اما استکبارستیزی از اصول تغییر ناپذیر امام بود و تنها راه مقابله با استکبار را مقاومت و ایستادگی می دانستند.

 

عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه امام به آمریکا لقب شیطان بزرگ داد متذکر شد: امام(ره) می دانستند خوی نظام سلطه اقتضا می‌کند حتی اگر لبخند زده و عقب‌نشینی کنیم آنها کوتاه نمی‌آیند و همواره بر استکبارستیزی و عدم مذاکره با استکبار جهانی تاکید داشتند.

 

وی تاکید کرد: امام آمریکا را منشا سلطه جهانی دانسته و مبارزه با آمریکا را اصل قرار داد.

 

دهقان با تاکید بر اینکه امام معتقد به حضور مردم در صحنه بود خاطرنشان کرد: امروز نیز باید از حضور مردم به ویژه جوان‌ها در همه عرصه‌ها بهره گرفته و زمینه را برای حضور آنان در عرصه‌های مختلف مدیریتی فراهم کنم.

کد خبر 1021540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha