خدمات گردشگری به اماکن باستانی اسلامی مصر افزوده می شود

وزارت گردشگری و آثار باستانی خدمات گردشگری را به مناطق باستانی اسلامی مصر اضافه کرده و آنها در لیست جاذبه های گردشگری قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « egypttoday»،در راستای سیاست های وزارت گردشگری و آثار باستانی برای افزودن یا بهبود خدمات گردشگری در مناطق باستانی اسلامی و قبطی و قرار دادن آنها در لیست جاذبه های گردشگری مصر ، مهندس «احمد یوسف»، مدیرعامل هیئت تبلیغات گردشگری مصر و دکتر «اسامه طلعت» رئیس بخش آثار باستانی اسلامی ، قبطی و یهودی در شورای عالی آثار باستانی  از تعدادی از مناطق باستانی بازدید کردند.

 

آنها در این برنامه از مساجد «سلطان حسن» و «الرفاع» باردید کردند.

 

مسجد سلطان حسن به دلیل مظاهر معماری تمدن اسلامی ، اوج معماری اسلامی قلمداد می شود .

 

این بازدید همچنین شامل آثار باستانی خیابان «باب الوزیر» بود که بناهای تاریخی مربوط به دوران عثمانی مانند مجموعه شاهزاده خیر بیگ که شامل یک مسجد و مکان تلاوت قرآن هست در آن وجود دارند.

 

آنها همچنین از مسجد آبی که شامل تعدادی عبادتگاه باستانی است بازدید کردند و از خانه «رزاز» که اهمیت آنها در شناسایی ماهیت و شکل خانه های اسلامی باستانی است ،بازدید کردند.

 

این تور با بازدید از مسجد و مدرسه «ام سلطان شعبان» به پایان رسید.

 

در این بازدیدها امکان توسعه محتوای اطلاعاتی باستان شناسی و تاریخی برای همه این مناطق اسلامی و دسترسی به محتوای علمی ساده با توجه به نوع گردشگران مورد هدف ، علاوه بر توسعه خدمات گردشگری برای مناطق اطراف سایت های باستانی مورد بحث قرار گرفت.

کد خبر 1021578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha