بهره‌ بردرای از ۲۲ طرح تولیدی صنعتی استان بوشهر در دهه فجر

حسینی گفت: همزمان با دهه مبارک فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۲۲ طرح تولیدی صنعتی با سرمایه ‌گذاری یک هزار و ۴۵ میلیارد و ۶۹۸ میلیون ریال و اشتغال ‌زایی ۲۱۲ نفر در استان بوشهر آماده بهره‌ بردرای شد.

«سید حسین حسینی» روز یکشنبه (12 بهمن) در گفتگو با  خبرگزاریشبستان در بوشهر با اشاره به اینکه همزمان با آغاز دهه فجر و چهل و دومین پیروزی انقلاب اسلامی ۲۲ طرح تولیدی صنعتی با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۴۵ میلیارد و ۶۹۸ میلیون ریال و اشتغال‌زایی ۲۱۲ نفر در این استان آماده بهره‌بردرای شد، اظهار داشت: عمده این طرح‏‌ها  شامل واحدهای تولید ماسک سه لایه، کابل مخابراتی و مسی، لوله پلی اتیلن، آب سردکن، آب گرمکن و کولرگازی، رزین پلی استر، گرانول پی‌ وی‌ سی، شناور کامپوزیت، لوستر، تصفیه و بسته بندی آب آشامیدنی، محصولات بتنی، آرایشی بهداشتی، ظرف‌های آلومینیومی یکبار مصرف است.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه در ۱۰ ماه امسال ۱۸۳ جواز تاسیس صنعتی در استان بوشهر صادر شد است، تصریح کرد:  این میزان صدور جواز تاسیس صنعتی نسبت به مقایسه با سال گذشته از نظر تعداد ۴۱ درصد و از لحاظ سرمایه‌گذاری نیز ۱۱۷ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته‌است.

 

حسینی با اشاره به اینکه میزان سرمایه‌ گذاری پیش بینی شده در این مجوزهای تاسیس صادر شده ی کهزار و ۹۰۰میلیارد تومان می باشد، یادآور شد:  پیش بینی می شود که میزان اشتغالزایی سرمایه‌ گذاری صورت گرفته نیز پنج هزار و ۱۷۵ نفر باشد که در این شاخص نیز رشد ۱۰۲ درصدی در مقایسه با سال گذشته پیش‌بینی شده ‌است.

 

وی  با اشاره به سرمایه ‌گذاری محقق شده در استان بوشهر اظهارداشت: در مدت یاد شده ۴۶ پروانه بهره‌برداری در قالب طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است که انتظار می رود در ۲ ماه پایانی سال نیز روند روبه رشد سال‌های قبل محقق شود.

 

حسینی با تاکید بر اینکه فعال سازی واحدهای معدنی به عنوان بخشی از اقتصاد کشور در دستور کار ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت در استان بوشهر است زیرا منبع درآمدی مناسب به شمار می‌رود، تصریح کرد: در همین ارتباط با استفاده از ظرفیت قانونی و اعمال ماده ۲۰ و مزایده نسبت به فعال سازی واحدهای معدنی راکد اقدام می‌شود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با بیان اینکه در سال جاری تاکنون ۱۲ واحد معدنی بوشهر احیا شده‌است  خاطرنشان کرد: اکنون مرحله مزایده ۵۸ معدن راکد بوشهر در دست انجام است که با ورود سرمایه‌گذاران شمار دیگری از واحدهای معدنی استان فعال میشوند.

 

کد خبر 1021597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha