طرح شفافیت آراء  نمایندگان با اولویت بررسی می شود

نمایندگان مجلس با اولویت بررسی طرح شفافیت آراء موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه (۱۲بهمن)مجلس شورای اسلامی بابررسی تقاضای تعدادی  از نمایندگان برای اولویت رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون آئین نامه داخلی مجلس (شفافیت آرای نمایندگان)موافقت کردند .

احمد امیرآبادی فراهانی به عنوان نماینده متقاضیان گفت:   این طرح در کمیسیون آئین نامه بررسی شده و برخی همکاران پیشنهاداتی داشتند. در حال حاضر ۵۰ نفر از امضا کنندگان درخواست کردند که این طرح در اولویت کار مجلس قرار گیرد. زیرا پیش از این به صورت عادی اعلام وصول شده بود. در عین حال خواسته بسیاری از مردم و رای دهندگان شفافیت آراء بوده و مجلس انقلابی می خواهد پیش قدم شود و شفافیت را از خودش شروع کند. لذا درخواست ما رای به اولویت این طرح است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: البته ما به دنبال این هستیم که این طرح دو شوری شود تا پیشنهادات جدید نیز مطرح شود و زودتر به قانون تبدیل شود. ضمن اینکه بحث ما فقط مجلس و کمیسیون ها نیست، بلکه شوراها و مذاکرات دولت هم اهمیت دارد.

همچنین حجت الاسلام محمدتقی نقدعلی، در موافقت با اولویت بررسی این طرح گفت: این روزها بحث شفافیت آرای نمایندگان در بین مردم نقل مجالس شده است و با توجه به اینکه مجلس یازدهم با شعار شفافیت آراء روی کار آمد، انتظار می‌رود که نمایندگان با تقاضای بررسی اولویت دار طرح شفافیت آرای نمایندگان موافقت کنند.

کد خبر 1021631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha