تکریم مادر ۴ شهید دفاع مقدس توسط اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان

آیین تکریم مادران و همسران شهدا به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کاشان با تجلیل از مادر چهار شهید کاشانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، آیین تکریم مادران و همسران شهدا به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کاشان برگزار و از مادر چهار شهید کاشانی تجلیل شد.


در ابتدای این مراسم، زینب سادات واسعی رئیس اداره کتابخانه های عمومی کاشان گفت: مناسبت اخیر ۱۳ جمادی‌الثانی سالروز وفات حضرت ام البنین(س) مادر قمر بنی هاشم (ع) روز بزرگداشت و تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده و اداره کتابخانه های عمومی کاشان بر خود واجب دانست برای عرض ارادت به ساحت مقدس مادر شهید دیدار و گفتگوی صمیمانه ای داشته باشد.


واسعی در رابطه با دیدار  خانواده شهیدان بارفروش افزود: حاجیه خانم کبری حسین‌زاده مادر چهار شهید شهر کاشان است که در هشت سال دفاع مقدس، چهار فرزند خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ایشان اسوه صبر و مقاومت است.


در ادامه این دیدار، مادر شهیدان بارفروش خطاب به رئیس و کارکنان اداره کتابخانه‌های عمومی کاشان و چند تن از کتابداران، با اشاره به سختی ‌های دوران کودکی فرزندانش و آرامش حاکم بر محیط خانه در توصیه به مادران جامعه گفت: نماز را اول وقت بخوانید، دعای کمیل و ندبه را بخوانید و در فرزندداری حوصله کنید تا فرزندانتان آرامش داشته باشد. الگوی ما خانم حضرت زهرا (س) است که ۹ سال خانه‌  همسر بود و ۵ فرزند حاصل این زندگی مشترک بود.

 

حاجیه خانم کبری حسین زاده با اشاره به شور و شوق فرزندانش برای اعزام به جبهه گفت: آنها امانت خدا بودند که خداوند امانت هایش را پس گرفت و من خوشحالم که امانتدار خوبی بودم.

 

شایان ذکر است، شهیدان محسن و جواد بارفروش در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسیدند. شهید علی‌اصغر سال ۶۷ در تک دشمن و در منطقه فاو به شهادت رسید. شهید محمدرضا بارفروش که در عملیات محرم جانباز ۷۰ درصد شده بود، در سال ۷۶ حین مأموریت به شهادت رسید  و این خانواده تنها خانواد‌ه‌ای در استان اصفهان است که چهار فرزند شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است./

کد خبر 1021690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha