سوئیس خواهانِ "کوو ایران" / کیت ۳۰۰ دلاری به اتحادیه اروپا فروختیم

یک تحلیلگر حوزه سیاسی با اشاره به توان دانشمندان ایرانی یادآوری کرد اروپایی که به ما دستکش بیمارستانی نفروخت، امروز کیت ۳۰۰ دلاری تشخیص‌ کرونا را از ایران خریداری می‌کند و سوئیس منتظر واکسن ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محمدصادق کوشکی در مصاحبه با برنامه "رویداد" رادیو گفت‌وگو، با اشاره به مولفه‌های قدرت ایران، نخستین آوردگان قدرت جمهوری اسلامی را مردم و نسل جوانی دانست که با اعتقاد به خداوند، به سرمایه قدرت رسیده‌اند.

وی معتقد است با وجود نرسیدن همه 80 میلیون ایرانی به چنین قدرتی، در عین حال افرادی در انقلاب اسلامی تربیت یافته‌اند که روحیه ایرانی اسلامی را باور کرده‌اند و برای هر مشکلی، شخصا تلاش می‌کنند تا آن را حل و فصل نمایند.

کوشکی با اشاره به معضل عجیب و ناشناخته کرونا خاصه برای کشورمان که با سخت‌ترین تحریم‌ها روبرو است، افزود: ما اسفند سال گذشته از انگلستان دستکش وارد کشور کردیم ولی بعد از آن اجازه واردات ندادند اما به لطف خداوند دانشمندانی داریم که این مهم را تحقق بخشیدند و اردیبهشت امسال کیت تشخصی کرونا را با استاندارد جهانی ساخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه کیت‌های ایرانی تا 300 دلار به اتحادیه اروپا فروخته شد، اضافه کرد: پزشکان ما خدمات درمانی انسانی را ارائه دادند. این عزیزان می‌دانستند حضورشان در بخ عفونی مساوی با خطر مرگ است اما بخاطر توکل به خدا و قسمی که برای پشتیبانی از ملت خورده‌اند، بهترین کادر درمانی ما چنین خطری را به جان خریدند.

کوشکی خاطرنشان کرد: همین بچه‌ها با توکل به خدا و خودباوری، واکسن ایرانی را تولید کردند که کشور سوئیس اذعان می‌دارد، ترجیح می‌دهم وقتی واکسن ایرانی ساخته شد، از این کشور خریداری کنم.

وی با بیان اینکه در دنیا فقط چند کشور با اعتماد به نفس سراغ ساخت واکسن رفته‌اند، افزود: ازمیان چند کشور فعال در ساخت واکسن، فقط چند کشور موفق شده‌اند و چند کشور مشتری خارجی یافته‌اند.
کوشکی اضافه کرد: مهم ترین دستاور انقلاب اسلامی، روحیه خودباوری به ملت و جوانان ایرانی بود و این جمله حضرت امام(ره)، رمز دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

این استاد دانشگاه افزود: ایشان فرمودند ما انقلاب کردیم تا جوان ایرانی بداند هیچ چیز از جوان اروپایی و امریکایی کم ندارد که اگر توانایی خود را بشناسد قادر به انجام هر کاری خواهد بود.

کوشکی ادامه داد: مردم ما زنان و مردان پرتوانی هستند که به خودباوری رسیده‌اند اما مشکل اینجاست که در برخی عرصه‌ها اجازه داده شده است و امروز اگر تحریم نبودیم، دولت همه تجهیزات مقابله با کرونا اعم از گان و ونتیلاتور و ماسک و... را وارد می‌کرد.

وی با بیان اینکه دولت می‌خواهد هر مشکلی را با واردات حل کند، افزود: در این صورت ما باید تجهیزات را با قیمت گزاف می‌خریدیم ولی اگر بسیاری اقلام وارداتی را تولید می‌کرد، در بسیاری امور خودکفا می‌بودیم.

کوشکی ادامه داد: مشکل اینجاست که همه دولت مردان به نسل جوان و معجزه انقلاب ایمان ندارند و برخی آن را با منافع شخصی در تضاد می‌بینند.

وی اضافه کرد: متخصصینی که توانستند سنگین ترین پروژه‌های هوافضا را انجم دهند، یقینا از ساخت خودرو ناتوان نیستند ولی منافع برخی دولت مردان فاسد اجازه نمی‌دهد متخصصینی که در هوافضا روی لبه تکنولوژی پرنده می‌سازند، اجازه نداشته باشند خودرویی با قیمت و کیفیت مناسب تولید کنند.

کد خبر 1021844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha