سیاست وزارت صمت برطرف کردن هرگونه مانع برای سرمایه گذاران است

رزم حسینی سیاست وزارت صمت را برطرف کردن هرگونه مانعی برای سرمایه گذاران دانست و گفت: حرکت ما در جهت این است که در مسیر اشتغال، تولید، سرمایه گذاری موانع را رفع کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علیرضا رزم حسینی» ظهر امروز (یکشنبه 12 بهمن) در نشست شورای اقتصاد مقاومتی استان خوزستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور در سالن اجتماعات استانداری خوزستان برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: در ۳۷ پروژه وزارت صمت که توسط معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد در روستاهای خوزستان ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در بخش صادرات از آنجایی که خوزستان و عراق با یکدیگر هم مرز هستند و خوزستان یکی از مرزهای استراتژیک و مهم کشور به شمار می رود و در سنواتی تا هشت میلیارد از این مرز صادرات داشتیم.

 

وی با بیان اینکه کشور عراق مزیت بسیار خوبی برای کشور به ویژه استان خوزستان دارد تصریح کرد: در سنوات گذشته وزارت صمت برای تسهیل در روند صاردات و واردات کشور و همچنین استان خوزستان پیگیری های متعددی انجام داد تا بسیاری از کالاهایی که ما امکان تامین در داخل کشور را داریم صادر و چنانچه کشور عراق و سایر کشورها کالایی را نیاز داشته باشند تامین کنیم.

 

رزم حسینی اضافه کرد: ما آمادگی داریم از منابع وزارت صمت اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان به بنگاه ها و واحدهای کوچک استان خوزستان که سودآور و امکان بازگشت را داشته باشند با نظارت وزارت صمت و تائید استاندار تسهیلاتی را واگذار و تامین کنیم.

 

وی از فعالیت یک هزار و ۸۳۳ واحد تولیدی فعال در استان خوزستان خبر داد و بیان کرد: در ۱۰ ماهه امسال نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته میزان جواز تاسیس حدود ۴۰ درصد است که حدود چهار الی پنج درصد در متوسط کشور بالاست.

 

وزیر صمت ابراز کرد: این نیز برای استان خوزستان امید بخش است، استانی که با این نرخ بیکاری اعلام شده باید توجه ویژه برای اشتغال آن  صورت بگیرد البته در بحث صدور پروانه های بهره برداری حدود ۲۹.۵ درصد نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته افزایش داشته که جا دارد از  استاتدار و مسئوولین استان و پلیس ناحیه تشکر کنیم.

 

وی عنوان کرد در این نشست معاونت امور صنایع هم حضور دارند و مواردی که لازم باشد را رسیدگی و پیگیری می کنند، دبیر ستاد ملی رفع مانع کشور که حائز عالی هستند خوشبختانه ما جلسات ستاد ملی را هر هفته در سطح وزارتخانه و از سراسر استان ها با نوبت بندی که می کنند تشکیل می دهیم تا مواردی که در استان ها امکان حل و فصل نیست در سطح ملی انجام دهیم.

 

رزم حسینی با اشاره به اینکه اکنون سامانه جامع تجارت پیشرفت بسیار خوبی داشته و همه تجار و فعالان اقتصادی می توانند از آن بهره برداری کنند ادامه داد: در حوزه تجارت الکترونیکی رشد فوق العاده بالایی داشتیم که بیانگر آن است که اگر ما به سمت دولت الکترونیک برویم چه میزان هزینه ها کاهش پیدا می کند.

 

وی از ثبت ۶۳۹ هزار میلیارد تومان معاملات الکترونیکی در سامانه جامع تجارت خبر داد و تاکید کرد: این نیز رشد ۲۸۴ درصدی را در امسال نسبت به ۶ ماهه سال گذشته نشان می دهد.

 

وزیر صمت با اشاره به اینکه حرکت ما در جهت این است که در مسیر اشتغال، تولید، سرمایه گذاری رفع موانع کنیم یاد آور شد: سیاست وزارت صمت برطرف کردن هرگونه مانعی برای سرمایه گذاران است، در خصوص مجوزها و صدور مجوزها از طریق شبکه الکترونیک این کار خوبی است اگر با سامانه ملی همراه باشد حتما می تواند کارآمدتر باشد و ما استقبال خواهیم کرد.

 

کد خبر 1021878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha