سپاه ثارالله استان کرمان برای ایجاد مرکزنوآوری و کارگاه تولید نمونه اولیه محصولات فناورانه، در کشور پیشقدم شد

سرهنگ خواجه حسنی گفت: سپاه ثارالله استان کرمان اولین سپاه استانی است که پیشنهاد مرکزنوآوری و کارگاه تولید نمونه اولیه محصولات فناورانه را در کشور به سپاه پاسداران ارائه داده و این طرح به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سرهنگ رضا خواجه حسنی، یکشنبه(12 بهمن) در جشنواره جهادگران علم و فناوری که در ستادسپاه ثارالله استان برگزار شد؛ در سخنانی با اشاره به تعامل با مراکز علمی و تحقیقاتی استان و انعقاد تفاهم نامه هایی با سازمان فنی و حرفه ای، آموزش و پرورش، پارک علم و فناوری و دانشگاه ها؛ هدف از این اقدام را استفاده از ظرفیت این مراکز علمی برای خدمت به بسیجیان و مردم عنوان کرد.

 

 

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ثارالله استان کرمان افزود: سازمان در طرحی که بحث آن «عارضه یابی» است سعی کرده از توان مهندسین کارخانجات و کارگران و مهندسین صنعت استفاده کند و در این راستا بازدید از کارخانجات به منظور احصا نیازمندی های آنان اغاز شده تا این نیازمندی را با استفاده از متخصصین جوانِ در اختیار برطرف کند.

 

 

وی ایجاد مرکز نوآوری را یکی دیگر از اقدامات عنوان و بیان کرد: سپاه ثارالله استان کرمان اولین سپاه استانی است که پیشنهاد مرکزنوآوری و کارگاه تولید نمونه اولیه محصولات فناورانه را در کشور به سپاه پاسداران ارائه داده و این طرح به تصویب رسیده است.

 

 

خواجه حسنی ادامه داد: به این منظور سوله هزار متری در شهر کرمان تعبیه می شود و با حمایت سازمان بسیج علمی تهران به منظور ارائه خدمات به مبتکرین و مخترعین می خواه حلقه مفقوده عدم ارتباط صنعت و دانشگاه را برطرف کند.

 

 

وی ارتباط گیری با دیگر مراکز و موضوعات صنعتی، در دستور کار قراردادن مهارت آموزی دانش آموزان و نیز برداشتن گام هایی در راستای مشاغل خرد و خانگی را از دیگر موارد قابل ذکر برشمرد و افزود: همچنین برای استفاده از ظرفیت های علمی در راستای مکتب حاج قاسم هم اقداماتی انجام شده تا همه ظرفیت ها به مرور پای کار بیاید.

 

 

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه ثارالله استان کرمان در پایان گفت: این سازمان در قرارگاه جهادی مدیریت دانش مربوط به نیروهای مسلح نیز عضویت دارد و نقش آفرینی کرده و در اولین گام بازدید علمی از تقاطع های غیرهمسطح کرمان انجام داده و برنامه هایی برای ایفای نقش در آینده علمی استان دارد.

 

کد خبر 1021880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha