۷ پروژه صنعتی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در منطقه آزاد اروند به بهره برداری می رسد

موسوی از بهره برداری و افتتاح هفت پروژه صنعتی به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری می رسند و برای ۴۴۰ نفر اشتغال ایجاد می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید علی موسوی» در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، از بهره برداری و افتتاح هفت پروژه صنعتی در ایام الله دهه مبارک فجر در منطقه آزاد اروند خبرداد و اظهار کرد: همزمان با دهه مبارک فجر طی هفته جاری و هفته آینده این تعداد پروژه صنعتی در آبادان و خرمشهر با حضور مسئولان استانی و کشوری بهره برداری خواهند شد.

 

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، افزود: این هفت پروژه صنعتی با اعتباری بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری می شود.

 

وی تصریح کرد: در این پروژه ها برای 440 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم  اشتغال زایی خواهد شد.

 

موسوی با اشاره به محصولات تولیدی هفت پروژه صنعتی در شهرهای آبادان و خرمشهر اضافه کرد: این پروژه ها شامل تولید انواع لوله پلی اتیلن، دستگاه های کارت خوان، لوازم آرایشی و بهداشتی، دوربین های مدار بسته، تولید دستکش و کیسه های پلاستیکی یک بار مصرف هستند که توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 14 واحد تولیدی و صنعتی در منطقه آزاد اروند به بهره برداری رسیده است تاکید کرد: تا پایان سال تعداد واحدهای تولیدی بهره برداری شده سال جاری به 30 واحد خواهد رسید.

 

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، عمده سرمایه‌گذاری جذب شده در این منطقه را شامل بخش‌های خدمات، صنعت و تجارت عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال میزان سرمایه‌گذاری به 30 هزار میلیارد ریال برسد.

 

وی از 51 میلیون دلار حجم سرمایه‌گذاری خارجی از ابتدای سال جاری تا کنون در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: در 2 ماه گذشته وزارت اقتصاد و دارایی کشور 2 مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش 450 میلیون دلار رت در منطقه آزاد اروند تضمین کرده که یکی از آنها بالای 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و دیگری در مرحله خاکریزی و تجهیز کارگاه است.

 

موسوی به راه‌اندازی و عملیاتی کردن مرکز نوآوری منطقه آزاد اروند اشاره کرد و ادامه داد: این مرکز تنها مرکز شتاب دهی در خوزستان است و تاکنون بیش از سه هزار نفر ساعت آموزش کارآفرینی مجازی رایگان انجام داده است.

 

وی از تخصیص تسهیلات 500 میلیون ریالی به افرادی که در آبادان و خرمشهر ایده برتر دارند خبر داد و تاکید کرد: این تسهیلات نقدی برای سرمایه گذاری پرداخت می‌شود که تاکنون 50 طرح در این زمینه آماده شده و پنج طرح به مرحله نهایی رسیده است.

 

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند به انعقاد تفاهمنامه بین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و پلیس راهور اشاره کرد و یاد آور شد: 50 هزار خودرو پلاک اروندی در این منطقه وجود دارد که تاکنون اجازه تردد به 6 منطقه دیگر داده نشده که برای تسهیل آن تفاهمنامه‌ای با پلیس راهور منعقد و به امضا رسیده است.

 

کد خبر 1021996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha