انتصاب  اولین زن مسلمان به ریاست شورای اسلامی بریتانیا

یک زن برای اولین بار ریاست شورای اسلامی بریتانیا را برعهده می گیرد ؛ اقدامی که یک لحظه تاریخی در جامعه مسلمانان انگلیس به شمار می آید.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از گاردین،یک زن برای اولین بار ریاست شورای اسلامی بریتانیا را برعهده می گیرد ؛ اقدامی که یک لحظه تاریخی در جامعه مسلمانان انگلیس به شمار می آید.

 

«زهرامحمد» 29 ساله ، مشاور آموزش و توسعه از گلاسکو  روز یکشنبه با 107 رای موافق در برابر 60 رای مخالف در مجمع عمومی سالیانه مجازی به عنوان دبیرکل شورای اسلامی انگلیس انتخاب شد.

 

محمد در بیانیه ای در این زمینه گفت: چشم انداز من ادامه ساختن یک نهاد واقعا همه جانبه ، متنوع و نماینده است که نیازهای جامعه مسلمانان را به خوبی برآورده کند.

 

وی افزود: انتخاب شدن به عنوان اولین دبیرکل زن کاملاا افتخارآمیز است و امیدوارم این باعث الهام بخشیدن بیشتر زنان و جوانان شود تا بتوانند نقش های رهبری را به عهده بگیرند. آنها آینده این سازمان و جامعه ما هستند.


«صادق خان» ، شهردار مسلمان لندن گفت که انتخاب زهرا محمد به عنوان رئیس شورای اسلامی انگلیس یک خبر بسیار عالی و خوشحال کننده است.

 

محمد هم به گاردین گفت: انتخاب برای رهبری سازمان حمایتی برای جمعیت مسلمان انگلستان یک افتخار و برکت است.

 

وی افزود: تاریخ سازی مسئولیت فوق العاده ای است ، اما حضور یک زن جوان در این نقش بسیار هیجان انگیز است و امیدوارم که به دیگران الهام بخش باشد.

کد خبر 1022085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha