رهبر انقلاب راههای نفوذ دشمن را در بیانیه گام دوم به خوبی تبیین کردند

کنعانی مقدم با بیان اینکه رهبر انقلاب راههای نفوذ دشمن را در بیانیه گام دوم به خوبی تبیین کردند، گفت: هر راهی برای حفظ سلامت ملت ایران لازم باشد را باید با جلوگیری از نفوذ و شیطنت های دشمنان دنبال کنیم و اکنون دانشمندان پاسخگوی نیاز کشور هستند.

خبرگزاری شبستان_گروه سیاسی _فرزانه تهجا: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در 22 بهمن 1397 توسط رهبر انقلاب صادر شد. این بیاینه در 7 فصل تنظیم شده که بخش مهمی از آن خطاب به جوانان است،بیانیه گام دوم پیشینه وقوع انقلاب و دشواری‌های آن، به دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران پرداخت و چشم‌انداز آینده انقلاب را در بخش‌های مختلفی از جمله علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، عدالت و مبارزه با فساد  را تبیین می کند در همین رابطه گفتگویی با حسین کنعانی مقدم دبیر کل حزب سبز به شرح زیر ارایه می شود.

 

بیانیه گام دوم انقلاب را چگونه تبین می کنید؟

رهبر انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را در سه بخش صادر کردند که من نام آن را منشور گام دوم انقلاب اسلامی نامیدم که در این بیانیه ابتدا مقدمه ای را بیان کردند و در فراز دوم تبیینی از شرایط انقلاب و شرایط موجود داخلی و بین المللی توصیف کردند و پس از آن نیز هفت توصیه عنوان کردند که من نام آن را هفت فرمان می نامم که برای تداوم انقلاب اسلامی ضروری است که هفت فرمان مورد توجه تمام آحاد مردم و مسئولان قرار بگیرد.

 

با توجه به مراحل به بیانات رهبر انقلاب از «انقلاب اسلامی»، «نظام اسلامی»، «دولت اسلامی»، «جامعه اسلامی» و «تمدن اسلامی» به عنوان مراحل و فرآیند پنج‌گانه تحقق اهداف اسلامی امروز در کدام مرحله از انقلاب اسلامی هستیم؟

در تبیین نظام سازی در شرایطی هستیم که انقلاب ما به مرحله نظام سازی رسیده است و در حال طی این مرحله است. با توجه به تجربه 42 ساله رهبر انقلاب برای اولین بار نگاهی بلند، جامع و کامل برای انقلاب اسلامی تعریف شد. نظام اسلامی نظامی است که بتواند بر اساس عدالت و مبارزه با فساد حرکت کند و در مورد موضوعات اقتصادی بتواند سطح رفاه اجتماعی را برای مردم فراهم کند و مدیریت اجتماعی جهادی را پیاده کرده و در کار خود از تفکر انقلابی در رسیدن به آرمان ها و قله های بلند استقلال و آزادی به عنوان دو رکن پیشرفت و توسعه استفاده کند.

 

در بیانیه گام دوم انقلاب، انقلاب اسلامی چگونه بیان شده است؟

در نظام انقلابی که در بیانیه گام دوم تعریف شده یک گام فراتر از انقلاب اول، انقلاب دوم یا گام دوم مطرح شده است. ما باید برای تداوم این انقلاب بدانیم که انقلاب ما انقلابی استاتیکی نبود که بگوییم تمام شد، بلکه در مرحله دوم تلاش کنیم زیرا انقلاب ما انقلابی دینامیکی است که در حال توسعه، رشد، رویش و حرکت است و منشور گام دوم نقشه راهی برای رسیدن به اهدافی است که رهبر انقلاب در فرامین آن بارها بر آن تاکید کردند.

 

استفاده از ظرفیت جوانان در گام دوم انقلاب چگونه توصیف شده است؟

اگر به هفت فرمان رهبر انقلاب توجه کنیم در تمام فرمان ها تاکید بر حضور جوانان برای تحقق فرامین و اهداف انقلاب اسلامی شده است. در موضوع اقتصادی، علمی فناوری، مبارزه با فساد، عدالت محوری، معنویت و اخلاق و مباحث دیگر همواره تاکید بر نقش جوانان شده است.

 

مبانی دیگری نیز در شکل گیری انقلاب، آرمان ها و ارزش های آن با حضور جوانان تعریف شده است. اثرگذاری جوانان به عنوان موتور پیشران انقلاب در توسعه و حرکت به سمت جلو به نظر می رسد نقش اساسی و مهمی را ایفا می کند و تاکید رهبر انقلاب نیز بر این است که جوانان با پذیرش مسئولیت برای تداوم انقلاب، حفظ دستاوردها و ارزش ها و به عنوان وارثان انقلاب گام بردارند، باید قدرت حاکمیتی نیز به آنها منتقل شود و نمی شود قدرت در اختیار برخی افراد باشد و مسئولیت را از دیگران بخواهیم و جوانان را به عنوان مسئولانی که قرار است مشکلات را حل کنند، ببینیم. معتقدم انتقال قدرت به نسل جدید در فرامین رهبر انقلاب وجود دارد که محور آن جوانان است و ایشان توجه جدی بر این موضوع داشته اند.

 

شناخت ظرفیت های انقلاب اسلامی چه تاثیری در مسیر تحقق اهداف در بیانیه گام دوم دارد؟

در فراز دوم این منشور با توجه به شناختی که از منطقه ، داخل کشور و شرایط بین المللی رهبر انقلاب داشتند، فراز مهم دیگری را با عنوان دشمن شناسی مطرح کردند که در آن بصیرت و اتکا به آنچه که قدرت ملی است، عنوان شده است و باید به آن توجه شود و از سوی دیگر پرهیز از بی هویتی، تسلیم قدرت ها شدن که پایه و اساس استقلال و آزادی کشور را در معرض خطر قرار می دهد، مطرح شده است. این امر نشان می دهد که رهبر انقلاب با یک شناخت دقیق نسبت به دشمن و دسیسه های آن ملت را نسبت به اقداماتی که دشمن انجام می دهد، هوشیار کردند.

 

دشمن در زمینه های مختلف تهاجم فرهنگی، تحریم های اقتصادی، تهدیدات نظامی و اقدامات فرسایشی، نفوذ، خرابکاری و اقدامات تروریستی همواره تلاش می کند و رهبر انقلاب تمامی این عوامل را در شرایط موجود توصیف کرده و نقشه های دشمن را برای آینده به خوبی مطرح کردند و اگر کسی این تبیین را از شرایط موجود بپذیرد با توجه به واقعیت هایی که مطرح شده است، قطعا نسبت به اقدامات دشمن باید هوشیار باشد. دشمن با هر چهره داخلی، خارجی، بین المللی، منطقه ای و صهیونیستی و آمریکایی به دنبال ضربه زدن به انقلاب و ملت ماست و باید از هر طریقی که ممکن است راه نفوذ آن را ببندید.

 

دشمن از چه راههایی نفوذ می کند؟

یکی از راه های نفوذ این است که در شرایط بحرانی و مشکلاتی که برای کشور ایجاد می شود مانند کرونا تلاش می کند با ایجاد یاس و ناامیدی در نظام بهداشتی کشور و حتی قدرت علمی کشور برای تهیه واکسن نفوذ خود را در تمام زمینه ها توسعه دهد و از همین نفوذ ضربه اقتصادی و جنگ بیولوژیک دست برتر خود را نشان دهد و با نفوذ مقدمات این کار را فراهم می کند.

 

چرا با توجه به توصیه رهبر انقلاب در اعتماد نکردن به واکسن های خارجی شاهد واردات این کالا هستیم ؟

توصیه رهبر انقلاب در چهارچوب تمام اطلاعات و معلوماتی که وجود دارد، یک هشدار برای ماست که نباید خوش خیالی کنیم اما متاسفانه برخی تحت تاثیر رسانه های غربی و شبکه های اجتماعی طوری سخن می گویند که ما می توانیم تمام اقدامات را بدون هیچ مانعی انجام دهیم اما انجام نمی دهیم و البته این نگرش اشتباه است و اینگونه نیست. هر راهی برای حفظ سلامت ملت ایران لازم باشد با رعایت جلوگیری از نفوذ و شیطنت های دشمنان باید دنبال کنیم و اکنون نیز دانشمندان ما ثابت کردند که در این مسیر به خوبی می توانند پاسخگوی نیازمندی های کشور باشند.

 

 

کد خبر 1022136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha