گرامیداشت فجر فاطمی به همت مسجدی‌ها/ از توزیع غذای گرم میان محرومان تا راه‌اندازی کاروان شادی

توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم میان محرومان، راه‌اندازی کاروان شادی و برگزاری جلسات خاطره‌گویی انقلابیون از دوران پیروزی نهضت امام و ملت، ازجمله برنامه‌های مسجد «صاحب الزمان (عج)» در گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: مسجد صاحب الزمان (عج) (واقع در تهران، شهرک دولتخواه، خیابان شریفی، کوچه 37) از جمله مساجد کوچکی است که در دوره شیوع ویروس کرونا چراغش روشن نگه داشته شد و اکنون چند ویژه برنامه به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  تدارک دیده است.

 

فضاسازی محیطی با محوریت دو موضوع ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و مدافعان سلامت از کارهای مهمی است که اهالی مسجد صاحب الزمان (عج) به گفته حجت الاسلام والمسلمین «رحمان صفریان» در سطح خیابان شریفی انجام داده اند تا فجر فاطمی ملت ایران از این طریق با شکوه تر برگزار و طی آن از ایثار و مجاهدت فعالان در عرصه مقابله با شیوع ویروس کرونا یادی شود.

 

نمایش نقش محبت ملت ایران به اهل بیت(ع) در پیروزی انقلاب در مسجد صاحب الزمان(عج)

 

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) اضافه کرد: باورهای مذهبی مردم ایران و ارادت و محبت شان به چهارده معصوم (ع) قطعا نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم طاغوت داشته است و در این میان، همه مبارزان از شخصت مقدس حضرت فاطمه زهرا (س) و دفاع آن حضرت از ولایت و امامت الگو گرفته اند، بر همین اساس اهالی مسجد صاحب الزمان (عج) تلاش کرده اند امسال که سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) با دهه فجر همزمان شده، این موضوع را با تبلیغات محیطی نشان دهند.

 

برپایی ایستگاه فرهنگی با هدف پخش کلیپ ها و سرودهای انقلابی و مذهبی به ویژه در شب و روز 12 بهمن، شب، روز و شام میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و شب و روز 22 بهمن کار دیگر اهالی مسجد صاحب الزمان (عج) است. بسته فرهنگی کوچک و مختصری نیز تدارک دیده اند تا در این سه روز ویژه میان مردم توزیع شود.

 

کمک مومنانه به نیازمندان در فجر فاطمی

 

حجت الاسلام والمسلمین صفریان در ادامه درباره کمک مومنانه اهالی مسجد صاحب الزمان (عج) در دهه فجر و ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: ۳۰ بسته ارزاق میان نیازمندان توزیع می شود که همت هیئت امنای این مسجد تهیه شده است.

 

وی ابراز کرد: متاسفانه روند کمک دستگاه ها به مساجد، یکسان نیست و به مساجد بزرگ تر و متمول تر بیشتر رسیدگی می شود. ما چندین و چند بار از سه دستگاه، برای مقابله با کرونا و کمک مومنانه به نیازمندان در شهرک دولتخواه درخواست کمک داشتیم ولی از سوی هیچ یک از این درخواست ها ولو به اندازه تحویل دادن چند عدد ماسک و محلول ضد عفونی کننده کمک نشد.

 

کاروان شادی مسجد صاحب الزمان (عج) در شب 12 بهمن در سطح شهرک دولتخواه راه اندازی شد و همین کاروان در شب و روز 22 بهمن نیز در این شهرک، چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می دارد. صفریان در این ارتباط گفت: جوانان این مسجد این کار را به صورت خودجوش انجام می دهند و چون پایگاه بسیج نداریم، این برنامه نیز توسط هیئت امنای مسجد صاحب الزمان (عج) برنامه ریزی می شود.

 

خاطرهگویی یکی از مبارزان در دهه فجر در مسجد صاحب الزمان(عج)

 

خاطره گویی یکی از پیشکسوتان انقلاب اسلامی و سخنرانی یکی از مسئولان سپاه تهران برنامه دیگر مسجد صاحب الزمان (عج) در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی است. جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) نیز با سخنرانی مذهبی و مولودی خوانی در روز سه شنبه، 14 بهمن ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در این مسجد برگزار می شود.

 

برنامه مهم دیگر مسجد صاحب الزمان (عج) در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، توزیع دست کم 500 پرس غذای گرم میان نیازمندان به ویژه در شب میلاد حضرت صدیقه کبری (س) است که این کار به همت هیئت مذهبی میانه های مقیم شهرک دولتخواه صورت می گیرد.

 

امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) در این ارتباط گفت: پنج شنبه ها بین دو نماز مغرب و عشاء کمک های مردمی برای خدمت به نیازمندان و تامین برخی از هزینه های جاری این مسجد از میان نمازگزاران جمع آوری می شود و هرگاه قرار است پذیرایی در مناسبتی صورت گیرد، از مردم تقاضا می شود، کمک بیشتری مرحمت کنند که همین کار پنج شنبه هفته گذشته صورت گرفت که از محل این کمک ها و البته مساعدت بیشتر هیئت امنای مسجد صاحب الزمان (عج) قرار است غذای گرم میان نمازگزاران این مسجد و شماری از نیازمندان در دهه فجر توزیع شود.

 

خدمت افتخاری خادمی که قند و چای مسجد صاحب الزمان(عج) را تهیه میکند

 

نکته بسیار مهم درباره مسجد صاحب الزمان (عج) این است که این کارها در حالی توسط اهالی این خانه خدا انجام می شود که کار ضد عفونی کردن این مسجد و محوطه پیرامون آن عمدتا توسط خادم 38 ساله این مسجد صورت می گیرد، خادمی که خدمت به مسجد صاحب الزمان (عج) را به گفته حجت الاسلام والمسلمین صفریان به صورت افتخاری انجام می دهد و حتی گاهی قند و چای برنامه های این مسجد را از درآمد شخصی خودش تهیه می کند.

 

کد خبر 1022155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha