دولت افغانستان عملکرد ایران با اتباع بیگانه را بی‌نظیر می‌داند

قادری گفت‌وگو بیان کرد: رفتار ایران در مواجه با مهاجرین در تمام دنیا بی‌نظیر است و حتی سران دولت افغانستان که در ایران زندگی می‌کنند به این نکته اذعان دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص دامن زدن به مسئله تبعیض در ایران از سوی جریان های فرصت طلب همزمان با مسدود شدن کارت های بانکی فاقد کد شهاب برای اتباع خارجی با محمد قادری، کارشناس حوزه رسانه به صورت تلفنی گفتگو کرد.

محمد قادری با تصریح بر اینکه رسانه های معاند به خصوص رسانه های فارسی زبان بیگانه برای اختلاف و تفرقه افکنی بین ایران و همسایگان از هر فرصتی استفاده می کنند، گفت: در ماجرای اخیر شاهد بودیم بدون پرداخت دقیق به اصل موضوع و اینکه اساسا ریشه و علت ماجرا چیست، شروع به تفرقه افکنی کردند.

وی افزود: رفتار و مدل عملکرد جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با مهاجرین در تمام دنیا بی نظیر است به این جهت که حتی سران دولت افغانستان و بسیاری از نخبگان و فرهیختگان این کشور که در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کنند به این نکته اذعان دارند.

این کارشناس حوزه رسانه با اشاره به شرایط منطقه، اظهار کرد: آمریکایی ها بعد از 20 سال حضور نظامی و اشغالگرانه در افغانستان به بهانه بازگشت صلح و ثبات به این کشور، همچنان هیچ اقدامی در راستای امنیت این کشور انجام نداده اند. در چنین شرایطی، طبیعی است که رسانه های معاند برای فرافکنی بخواهند به اختلاف افکنی میان ایرانیان و مردم افغانستان دامن بزنند.

وی به ارتباطات خوب جمهوری اسلامی ایران با ملت های منطقه اشاره و عنوان کرد: به واسطه این ارتباطات مناسب، ایران به یک قدرت منطقه ای با اثرگذاری فرامنطقه ای تبدیل شده است. طبیعتا رسانه هایی که تحت فرمان اتاق فکرهای غربی فعالیت می کنند نگران این موضوع هستند و به شدت روی این مسئله کار می کنند تا بتوانند بخشی از افکار عمومی جامعه افغانستان را علیه جامعه ایران بشورانند.

قادری از اشتراکات مردم ایران و افغانستان و دیگر کشورهای منطقه گفت و افزود: رسانه های معاند می دانند حوزه تمدنی فارسی زبانان، هم به واسطه موضوع مذهب و هم به واسطه زبان فارسی، علاقه های مشترکی به لحاظ فرهنگی دارند و در نتیجه تمام تلاش خود را انجام می دهند که چهره منفی علیه ایران در میان مردم منطقه به خصوص افغانستان ترسیم کنند.

این کارشناس مسائل رسانه به مسدود شدن کارت های بانکی افغانستانی های ساکن ایران که کارت آن ها فاقد کد شهاب است اشاره و بیان کرد: رسانه های معاند اساسا به این موضوع اشاره نکردند که بارها طی چند مرحله هشدار داده شده بود که ممکن بود از کارت های فاقد کد شهاب در موضوع پولشویی سوء استفاده شود. این در حالی است که رسانه های معاند به جمهوری اسلامی ایران فشار می آورند که در موضوعاتی مانند FATF برای جلوگیری از پولشویی اقدام لازم را انجام نمی دهد.

کد خبر 1022226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha