کتاب های تعاملی رونمایی شد

ملکی گفت: تعداد۲۳۰ عنوان کتاب درسی در دوره ها و پایه های مختلف با محتواهای تعاملی امروز رونمایی شد.مخاطبان این کتاب های تعاملی دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی، مربیان، معلمان و والدین هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «حسن ملکی»رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در مراسم رونمایی از کتاب های تعاملی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: اگر متن آموزشی قرار است زنده باشد باید تعاملی باشد. بدون تعامل حیات انسان می میرد.

 

وی ادامه داد: کتاب های الکترونیکی تعاملی یعنی متن آموزشی آنها زنده است و ما می دانیم در همه عرصه های مختلف زندگی تعامل زندگی بخش است. باید در کتاب های تعاملی مراقب باشیم که چه و کدام اطلاعات را می خواهیم به یاد گیرنده ارایه دهیم، کدام اطلاعات باید از شبکه شاد گسترش یابد، کدام اطلاعات پایدار است و کهنه نمی شود و کدام اطلاعات دانش آموزان را رشد می کند و به حیات طیبه نزدیک تر می کند و باید در دنیای امروز مراقب این فناوری باشیم در غیر این صورت دچار مشکل خواهیم شد.

ملکی با بیان اینکه جامعه اطلاعاتی دنیا امروز را باید جامعه اطلاعاتی نامید گفت: هرجا قدم بگذارید تسلط اطلاعات را می بینید و باید مراقب باشیم چون این جامعه اطلاعاتی اطلاعاتش بی نظم و انظباط است.غرق شدگان در دریای اطلاعات کم نیستند. باید صیادی در دنیای اطلاعات امروز را آموخت

 

وی با بیان اینکه باید به ابزار فناوری اطلاعات و ارتباطات دسترسی داشته باشیم گفت|: اطلاعات گاهی بر دانش غلبه می کند و این خیلی نامبارک است. باید در این جامعه شنا بلد بود وگرنه غرق می شویم و اگر ناهشیارانه به سراغ اطلاعات بروید ضربه می خورید.

رییس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: باید خود را به امکانات فناورانه و راهکارهایی که سند تحول به ما نشان داده است، مجهز کنیم.

 

وی بیان کرد: 230 عنوان کتاب درسی در دوره ها و پایه های مختلف با محتواهای تعاملی امروز رونمایی شد.مخاطبان این کتاب های تعاملی دانش آموزان دوره های مختلف تحصیلی، مربیان، معلمان و والدین هستند.

کد خبر 1022249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha