عضویت ۲۰۰ نفر از از جوانان در کانال مجازی دارالقرآن  شهرستان ملایر

احمدی گفت: درحال حاضر دارالقرآن شهرستان ملایر با حضور ۱۰ نفر از مربیان و اساتید آقا و خانم برای علاقه‌مندان به قرآن، فعالیت خود را آغاز کرده و بیش از ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر در فضای مجازی عضو این دارالقرآن هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ملایر وجود مراکز قرآنی ، موسسات و دالقرآن ها در کشور باعث توسعه، ترویج و احیای فرهنگ قرآنی و تربیت نخبگان و استعدادهای خوب قرآنی  می‌شود.

شهرستان ملایر  نیز دارای  استعدادها، ظرفیتهای و توانمندیهای  بسیار خوبی در حوزه قرآنی است که با ایجاد و توسعه  مراکز قرآنی می‌توان شاهد موفقیت و پرورش نخبگان بیشتری در حوزه  قرآن و معرف در شهرستان ملایر  باشیم

از سال ۸۱ تا ۹۱ در ملایر دارالقرآن وجود داشت اما به دلیل حمایت نشدن  و برخی مشکلات تعطیل شدو چند سالی بود که شهرستان  ملایر از نعمت داشتن یک دارالقرآن محروم بود.

بعد از گذشت حدودا 7 سال تعطیلی  با پیگیری‌های مستمر مسئولان آموزش‌ و پرورش مجددا  دار القران  ملایر با نظارت و زیر نظر آموزش و پرورش راه اندازی شد.

 حالا چند ماهی است که مجوز  تأسیس دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) صادر و فعالیت‌های این دارالقرآن از آذر ماه شروع شده است

«رویا احمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر گفت: دارالقرآن بازوی توانمندی برای کیفیت بخشی و توسعه فعالیت های پرورشی و تربیتی است و  رشد و پیشرفت دارالقرآن آموزش و پرورش شهرستان  می‌تواند افتخارات خوبی را  در حوزه قرآنی نصیب شهرستان کند.

 مدیر دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) ملایر با بیان اینکه با پیگیری‌های  صورت گرفته خوشبختانه دالقرآن ملایر راه اندازی شد افزود: این دارالقرآن در محل بلوار ۱۵ خرداد، جنب کانون امام خمینی(ره)  فعال است.

وی به تشکیل  کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی برای پیگیری برنامه‌های قرآنی این مرکزاشاره کرد و گفت: مربیان و اساتید برجسته قرآن شهرستان ملایر در حوزه‌های تخصصی حفظ، قرائت، تواشیح، نهج‌البلاغه، ترتیل قرآن و مداحی، با این مرکز همکاری دارند.

احمدی بیان کرد: در  حال حاضر این دارالقرآن با حضور ۱۰ نفر از مربیان و اساتید آقا و خانم برای علاقه‌مندان به قرآن، فعالیت خود را شروع کرده  و بیش از ۲۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر در فضای مجازی عضو این دارالقرآن هستند.

مدیر دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) ملایر با تاکید بر اهمیت  توجه به حوزه قرآن و فعالیت‌های قرآنی و مسئله قرآن در مدارس افزود: با راه‌اندازی این مرکز شاهد احیای بیشتر برنامه‌های قرآنی در شهرستان به‌ویژه در حوزه مدارس خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های این دارالقرآن بعد از چند سال تعطیلی  فعلا در مسیر اهداف خود در ابتدای راه است گفت: برنامه‌ها و اهداف خوبی را برای این مرکز پیش بینی کرده‌ ایم و امیدواریم با چشم اندازی که داریم بتوانیم  به اهدافمان دست پیدا کنیم.

وی  گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی در رشته‌های مختلف برای دانش‌آموزان با حضور فعالان قرآنی و اساتید برتر خوب است اما لازم است که در این راه از حضور اساتید بزرگ کشور نیز بهره بگیریم.

احمدی برگزاری مسابقات قرآن، استعدادیابی و پرورش نخبگان قرآنی و... از جمله برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده در این دارالقرآن دانست و تصریح کرد:حمایت خیران و نیکوکاران از مراکز قرآنی به‌ویژه دارالقرآن شهرستان ملای می‌تواند ما را در رسیدن به اهدافمان یاری کند که امیدواریم خیران با ورود در این مسیر  در راستای ترویج بیشتر فرهنگ قرآنی و باقیات و صالحات گام بردارند.

کد خبر 1022615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha