بایدن و ترامپ در پیمان‌شکنی فرقی باهم ندارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با گمانه‌زنی نسبت به تحریم‌ها تاکید کرد در نقض عهد و پیمان شکنیِ امریکایی‌ها، فرقی میان بایدن و ترامپ نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان، ابراهیم عزیزی، عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ارتباط زنده تلفنی با برنامه "رویداد" در رابطه با شرایط تحریم‌ها در دوران بایدن اظهار کرد: امریکایی‌ها با نقض عهد و پیمان شکنی خو گرفته‌اند و متاسفانه این خصلت همواره در نظام سلطه بوده و فرقی میان بایدن و ترامپ نیست.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی امریکایی‌ها همواره بر مبنای یک رویکرد سلطه‌طلبانه حرکت کرده است، خاطرنشان ساخت: بطور طبیعی باید بر اساس منافع ملی، قوای سه گانه ما حرکت کرده و منافع ملی را بر هر امری مقدم بدانند.

عزیزی وحدت ملی را مهم‌ترین رکن در رویارویی با این نوع رفتارهای نظام سلطه است و قانون رفع تحریم که یکی از قوانین اقتدار بخش جمهوری اسلامی در مجلس یازدهم است، فرصت خوبی برای پاسخ شایسته به این قبیل رفتارهای امریکاست.

این نماینده مجلس در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، در رابطه با اجرای قانون مذکور خاصه در حوزه هسته‌ای گفت: این قانون برای رسیدن به همه اهداف، 9 ماده دارد و همه مفاد در راستای صیانت از منافع ملت ایران بویژه در حوزه هسته‌ای است.

عزیزی ادامه داد: دولت و سازمان انرژی اتمی مکلف هستند از این حقوق حقه پاسداری کنند.

وی با اشاره به تاکید قانون بر تامین شروط 9 گانه رهبری در خصوص توافق هسته‌ای، اظهار کرد: رهبری در خصوص برجام شروطی را تعیین کردند و وقتی مجلس به این جمع بندی رسید که غرب و امریکا حاضر نیستند برجام و شروط ایران را اجرا کنند، دولت را مکلف به تولید اورانیوم با غنای 20درصد نمود.

عزیزی با بیان اینکه در قانون مشخصا تولید 120 کیلوگرم را دیده‌ایم، ادامه داد: ذخیره سازی در داخل پیام روشنی برای غرب دارد.

وی افزود: مجلس دولت را مکلف کرده است تا نسبت به غنی‌سازیِ اورانیوم با سطح متناسب و مورد نیاز اقدام نماید.

عزیزی امر مهم غنی سازی را جز خواسته‌های به حق ملت ایران دانست و افزود: ما سال‌ها روی این موضوع هزینه‌های سنگین داده‌ایم و نمی‌توانیم به راحتی از این خواسته کوتاه آئیم.

وی با اشاره به مفادی دیگر از این قانون در حوزه هسته‌ای، اذعان داشت: حق ملت ماست که از نسل‌های جدید سانتریفیوژ برخوردار باشند تا به مقاصد صلح‌آمیز مورد نظر دست یابند.

عزیزی اضافه کرد: باید تلاش کنیم 164 ماشین ظرف مدت یکسال وارد فاز اجرا شود و مجلس مصرانه از دولت می‌خواهد این کار را عملیاتی نماید.

وی همچنین به ماده‌ای اشاره کرد که می‌گوید امر داوطلبانه در راستای پذیرش پروتکل الحاقی نباید وظیفه‌ی کشور شود و نظام سلطه باید بپذیرند که ایران این پروتکل را داوطلبانه پذیرفته و حق دارد این اقدام را با مصوبه مجلس لغو نماید.

کد خبر 1022677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha