افتتاح و کلنگ زنی ۱۵۷ پروژه در دهه فجر

بخشی از افتتاح، بهره برداری و کلنگ زنی ۱۵۷ پروژه در دهه فجر امسال در شهرستان درمیان خبر داد.

«حسینعلی بخشی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند با اشاره به اوج تحریم های ظالمانه استکبار جهانی گفت: امسال در دهه فجر ۱۵۷ پروژه قابل افتتاح، بهره برداری و کلنگ زنی می شود که از این تعداد ۱۴۸ پروژه قابل افتتاح و ۳۹ پروژه کلنگ‌زنی می شود.

 

فرماندار درمیان افزود: از مجموع پروژه های افتتاحی ۵۳ پروژه در نقاط شهری و ۹۵ پروژه در نقاط روستایی در راستای رفع چهره محرومیت و افزایش ضریب برخورداری روستاییان شهرستان درمیان اجرا شده است.

 

وی مجموع اعتبار هزینه شده برای این پروژه ها را بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به محدودیت اعتبارات، هزینه کرد بهینه و نظارت فنی مستمر سعی شده این پروژه ها در بحث فنی با بالاترین کیفیت جهت بهره‌مندی مردم آماده شود.

 

وی از شاخص ترین پروژه های قابل افتتاح به مدرسه شش کلاسه در روستای طاغان، مدرسه ۶ کلاسه در روستای آواز، پروژه نگارخانه در شهر اسدیه، آسفالت معابر شهر اسدیه، مرکز خدمات جامع سلامت در روستای درمیان اشاره کرد و افزود: مخزن ذخیره آب ۱۰۰۰ متر مکعبی در شهر گزیک با ۱۴ میلیارد تومان اعتبار نیز کلنگ زنی می شود.

 

فرماندار درمیان با بیان اینکه رویکرد اصلی در افتتاح، بهره برداری و کلنگ زنی پروژه های عمرانی در شهرستان، افزایش شاخص های برخورداری مردم و توجه ویژه به نقاط روستایی جهت پایداری جمعیت است، ایجاد فضاهای ورزشی از قبیل سالن ورزشی و افتتاح ۶ زمین چمن ورزشی در روستاهای شهرستان در دهه مبارک فجر را گواه این مطلب دانست.

 

بخشی افزود: در زمینه توسعه فضاهای آموزشی هم از مجموعه ۲۴ کلاس درسی که در شهرستان درمیان در حال اجراست تعداد ۱۸ کلاس آن در مناطق روستایی ایجاد شده است و در زمینه گاز رسانی به روستاها هم امسال پروژه گازرسانی به ۹ روستا افتتاح می شود وگازرسانی به ۱۱۱ روستای دیگر هم تا پایان سال اجرایی می شود.

 

 

 

کد خبر 1022702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha