خیرخواهی علمی و عملی درس های اخلاقی آیت الله نظری بود

آيت‌الله‌ صدوقی مازندرانی در پیامی ضمن تسلیت به مناسبت رحلت آیت الله نظری خادم الشریعه، گفت:خیرخواهی علمی و عملی، و دستگیری از طبقات مختلف اجتماعی، و گره‌گشایی از مشکلات مردمی همراه با سعهٔ صدر و شکیبایی درس‌های اخلاقی ماندگار ایشان بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مازندران و به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حضرت آيت‌الله‌العظمی حاج شیخ مرتضی صدوقی مازندرانی(مد‌ظله‌العالی)، در پیامی حضرت آیت‌الله صدوقی مازندرانی درگذشت عالم بزرگوار آیت‌الله عبدالله نظری خادم الشریعه را تسلیت گفتند.

 

متن پیام حضرت آیت‌الله صدوقی مازندرانی به این شرح است:


بسمه ‌و له الحمد


خبر درگذشت برادر اکبر و عالم اورع مرحوم حضرت مستطاب آیت الله حاج شیخ عبدالله نظری خادم الشریعة رضوان الله تعالی علیه سبب ماتم و اندوه شد. خیرخواهی علمی و عملی، و دستگیری از طبقات مختلف اجتماعی، و گره‌گشایی از مشکلات مردمی همراه با سعهٔ صدر و شکیبایی درس‌های اخلاقی ماندگار ایشان بود؛ وزانت و فخامت حوزوی ایشان در دوران تعلم و تعلیم در حوزه‌های علمیهٔ ساری و مشهد و قم افتخار ابدی برای مازندران ساخت.


اصناف گوناگون جامعه، شاگردان خطابه و تدریس ایشان بودند که بحمدالله در حوزه‌های علمیه و نهاد‌های مردمی این درس آموزان راه و نام آن عالم برجسته را گرامی خواهند داشت.


در این میان دو نور چشم و یادگار انفسی ایشان حجتین اسلام آقا شیخ شرف‌الدین و آقا شیخ محمود سعی بلیغ در ماندگاری آثار اخلاقی و علمی، و ترویج مکتب غدیرِ محور ولایتِ اهل‌بیتِ پیامبر اعظم خواهند داشت.


گرچه خود صاحب‌عزای این مصیبت هستم اما لازم می‌دانم به متعلقهٔ همراه و صبایای ارجمند و نوادگان معزز به ویژه دو آقازادهٔ این بیت عریق، جناب حجة الاسلام و المسلمین آقا شرف‌الدین نظری و جناب حجة الاسلام آقا محمود نظری و شاگردان و بستگان و علاقمندان سوگوار این ماتم بزرگ، تسلیت و تعزیت داشته باشم. خداوند اجر صابران را به همگان مضاعف قرار دهد.


با توجه به محدودیت‌های بهداشتی و اجتماعی بایسته است به دست‌اندرکاران مراسم‌های تجلیل تذکر دهم که نهایت تلاش را در هماهنگی و نظم مراسمات مبذول دارند که تعطیمی در خور شعائر اهل‌بیت برگزار گردد و نگرانی‌های امروزه به حداقل ممکن برسد.


و بشر الصابرین الذین اذا اصابتهم مصیبة قالوا انا لله و انا الیه راجعون.

 

کد خبر 1022781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha