ثبت «حسینیه النور» کربلا  به عنوان بنای مذهبی در دایره المعارف جامع تمدن

مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا در آستان حسینی، حسینیه النور را به عنوان بنای مذهبی کربلا در دایره المعارف جامع تمدن ثبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از c-karbala مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا در آستان مقدس امام حسین(ع) دایره المعارف جامع تمدن کربلا را منتشر کرد که در آن حسینیه النور به عنوان یکی از بناهای مذهبی کربلا به ثبت رسیده است.

 

حسینیه النور در سال 1435 هجری / 2014 میلادی به عنوان وقف شهید «سید منذر السید محمد الشامی» تاسیس شد. سال تاسیس این حسینیه در کتبیه ای کنار درِ آن نصب شده است.

 

براساس نظرسنجی میدانی پژوهشگران مرکز مطالعات و تحقیقات کربلا، این بنای مذهبی در منطقه النقیب در شهر کربلای معلی در انتهای خیابان اصلی در نزدیکی شیرینی فروشی حاج حمید شکرچی واقع شده است.

 

مشخصه این حسینیه این است که در یک فضای بززگ با  بتن آرمه ساخته شده است و از نمای بیرون آن با سنگ سفید پوشیده شده است. در اصلی آن از فولاد است. کتیبه ای از کاشی کربلایی در آن نصب شده است.

 

درِ این حسینیه بر یک حیاط بزرگ باز می شود و یک بوستان نیز در آن قرار دارد. این حسینیه شامل اتاق های متعدد و سالن های مخصوص زایران و سرویس های بهداشتی است.

کد خبر 1022784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha