شناسایی ۵۳ قلم کالای مغایر با استاندارد در بازار لرستان

قنبریان از شناسایی ۵۳ قلم اقلام مغایر با استاندارد در بازار استان خبر داد و گفت: مردم می توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی شماره پروانه استاندارد درج شده بر روی کالاها، به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از مشخصات کالا و هم چنین اعتبار پروانه استاندارد آن آگاه شوند.

« مرضیه قنبریان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: در راستای نظارت بر عرضه و توزیع کالاهای مشمول استاندارد اجباری در بازار استان، در دی ماه سال جاری 53 قلم کالای مغایر با استاندارد شناسایی شد.

 

مدیرکل استاندارد لرستان افزود: مغایرت ها مربوط به نداشتن نشان استاندارد، جعل نشان استاندارد و یا نداشتن کد ده رقمی می باشد.

 

وی بیان کرد: در دی ماه سال جاری، 259 مورد بازرسی از بازار انجام گرفت و فرآورده های مغایر شامل: دستمال کاغذی، شیر خشک، چای سیاه، کیک، رب گوجه فرنگی، پنیر پیتزا، خرما، شکر، مایع ظرفشویی، محافظ الکترونیکی، قند، پودر لباسشویی دستی و ... در مراکز عرضه و توزیع شناسایی شد.

 

قنبریان خاطرنشان کرد: گزارش اقلام مغایر مشاهده شده در بازار استان لرستان، به طور مستمر به استان های محل تولید جهت اقدام، اعلام می شود.

 

مدیرکل استاندارد لرستان اظهار کرد: مردم می توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی شماره پروانه استاندارد درج شده بر روی کالاها، به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از مشخصات کالا و هم چنین اعتبار پروانه استاندارد آن آگاه شوند.

کد خبر 1022816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha