برای رسیدن به توسعه متوازن باید شرایط را متناسب با ارزش ها و فرهنگ جامعه پیش ببریم

شریعتی گفت: برای رسیدن به توسعه همه جانبه و متوازن در جامعه باید شرایط را متناسب با ارزش ها و فرهنگ جامعه پیش ببریم و کمک کنیم تا بانوان بتوانند با توجه به ارتقای سطح تحصیلات و به روز استعدادها، نقش خود را در جامعه خود ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» ظهر امروز (سه شنبه ۱۴ بهمن) دز دیدار با بانوان شاغل در استانداری خوزستان، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، با بیان اینکه جایگاه و شأن زن در اسلام بر کسی پوشیده نیست اظهار کرد: هدف تمام اقدامات در نظام دیوان سالار رفاه، سلامت و رشد و تربیت متناسب با ارزش های یک جامعه برای انسان است.

 

استاندار خوزستان افزود: در سیستم اداری اقدامات باید به شکلی برنامه ریزی شود که در کنار انجام کار مراجعه کنندگان، کارمندان و به خصوص مادران از زندگی و تربیت فرزندان خود باز نمانند و شاهد آسیب پذیر شدن خانواده ها نباشیم.

 

وی با اشاره به اینکه زنان در جوامع توسعه یافته برای داشتن حق رأی چند دهه به مبارزه پرداختند تصریح کرد: برای رسیدن به توسعه همه جانبه و متوازن در جامعه باید شرایط را متناسب با ارزش ها و فرهنگ جامعه پیش ببریم و کمک کنیم تا بانوان بتوانند با توجه به ارتقاء سطح تحصیلات و بروز استعداد ها، نقش خود را در جامعه خود ایفا کنند.

 

«پروانه ولوی» نیز با تبریک به مناسبت میلاد حضرت زهرا و روز زن عنوان کرد: حضرت فاطمه (س) بانویی اسوه و بزرگ و بهترین الگوی انسان ها در زندگی است که حضور ایشان در خانه امام علی (ع) به عنوان همسر و مادر امام حسن (ع) و امام حسین (ع) به زنان نشان می‌دهد که زن یک موجود موثر در تمام عرصه ها است.

 

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان با بیان اینکه وجود بانوان در هر مجموعه ای باعث ایجاد محوریت و عزت به آن ساختار می‌شود ابراز کرد: وجود زن در خانواده زندگی بخش است.

 

وی با اشاره به اینکه هر جامعه‌ای که به بانوان بها ندهد آن جامعه شکست خورده است بیان کرد: در طول تاریخ زنان بزرگ و تاثیرگذار بسیاری وجود داشتند که بدون هیچ ادعای توانستند آن رسالتی که از جانب خدا در اختیار آنها قرار گرفته بود را به خوبی انجام دهند.

 

ولوی به حضور مؤثر بانوان در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس اشاره کرد و یاد آور شد: امروز نیز بانوان با حضور تاثیرگذار خود می‌توانند در رفع مشکلات جامعه کمک کنند؛ تلاش زنان همیشه این بوده که به روش قانونی و درست کارها را پیش ببرند.

 

کد خبر 1022864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha