داشتن علم و آگاهی بهترین منبع برای ارتقای جایگاه بانوان است

حسین زاده حضرت‌ فاطمه زهرا (س) را بهترین الگو نه تنها برای بانوان بلکه برای همه افراد جامعه دانست و گفت: بزرگ ترین منبعی که می‌تواند به ارتقای جایگاه بانوان کمک کند افزایش علم و آگاهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی حسین حسین زاده» امروز (سه شنبه ۱۴ بهمن) در دیدار با بانوان شاغل در استانداری خوزستان، ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا و روز زن اظهار کرد: در جامعه ما و جوامع مختلف تفاوت هایی از لحاظ جنسیتی وجود دارد و باید کمک کنیم که این فاصله و آن دیدگاه کاهش پیدا کند و بتوان از این ظرفیت استفاده بیشتری شود. 

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه وضعیت جامعه زنان از قبل انقلاب به بعد انقلاب تفاوت زیادی ایجاد کرد افزود: شاخص های مختلفی که وجود دارد نشان می‌دهد در حوزه های آموزشی، مشارکت های سیاسی، هنر و ... رو به رشد بوده و با گذشته، تفاوت زیادی دارد که وجود آن به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 

وی اضافه کرد: برای اینکه از ظرفیت موجود برای کشور بهره بیشتری ببریم نیاز به کارهای فراوانی داریم و صرفا در جهت کسب و کار و مدیریت ها نیست و شاخص های دیگری نیز وجود دارد که در راستای توانمندسازی این قشر عظیم کمک کنیم.

 

حسین زاده ادامه داد: با وجود شاخص آموزشی در کشور این اتفاق در جامعه سرعت بیشتری می‌گیرد و بزرگ ترین منبعی که می‌تواند به ارتقای جایگاه بانوان کمک کند افزایش علم و آگاهی است.

 

وی با بیان اینکه وقتی آگاهی انسان بالا برود از زندگی نیز بیشتر لذت خواهد برد تصریح کرد: انسان در طول زندگی خود با بالابردن آگاهی خود و الگوی های انسانی که دین نیز در آن تاکید دارد زندگی خود را بهتر می‌کند.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اذعان کرد: حضرت‌ فاطمه زهرا (س) بهترین الگو نه تنها برای بانوان بلکه برای همه افراد جامعه است، به خصوص برای دنیای امروز که از کاهش معنویت رنج می‌برد این بانوی گرانقدر می‌تواند بهترین الگو باشد.

 

«زینب پارسافخر» نیز عنوان کرد: نام‌گذاری روز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، به نام روز تکریم مقام زن و گرامیداشت مقام مادر، به حق گویای جایگاه والای زنان بزرگ این سرزمین است و خدا را شاکریم که در سرزمینی زندگی می‌کنیم که مقام زن، بر مبنای شأن و منزلت این بانوی بزرگوار اسلام ارزش‌گذاری شده است.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ابراز کرد: رشادتهای زنان این سرزمین در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، از بزرگترین پایه‌های حفظ اقتدار نظام جمهوری اسلامی است و همه ما، مدیون ازخود گذشتگی خانواده شهدا و ایثارگران به ویژه مادران و همسران این بزرگوران هستیم و می بایست همواره با مرور ایثار این عزیزان، این الگوهای از خودگذشتگی را برای نسل های بعدی انقلاب اسلامی جاودان نگه داریم.

 

وی در پایان یاد آور شد: امیدوارم با تلاش های تمامی کسانی که برای اعتلای حضور زنان در جامعه گام برمی دارند، زنان ایرانی بتوانند به موفقیت های روز افزون در تمامی عرصه ها دست یابند.

 

کد خبر 1022871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha