لزوم چاره اندیشی ستاد توسعه خاوران برای کاهش نرخ بیکاری سرایان

رسولی مقدم گفت: شهرستان سرایان با ضریب بالای بیکاری، نیازمند راهبرد ویژه در مسیر اشتغال و تولید پایدار از سوی ستاد توسعه خاوران استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان، «ابراهیم رسولی مقدم» امروز (۱۴ اسفند) در جلسه ستاد خاوران و گروه کاری اشتغال شهرستان سرایان اظهار داشت: در حال حاضر شهرستان سرایان به عنوان فرصتی ارزشمند از ظرفیت های بخشودگی که مختص مناطق آزاد تجاری در مسیر سرمایه گذاری است برخوردار و آماده پذیرش و جذب سرمایه گذاران در جهت توسعه پایدار این دیار است.

 

فرماندار سرایان ضریب بالای بیکاری این شهرستان به عنوان شهر کمتر برخوردار را متذکر شد و خاطرنشان کرد: انتظار می رود تا مسئولان استانی با یک راهبرد ویژه برای رفع این نقیصه، شهرستان را در مسیر اشتغال و تولید پایدار کمک کنند.


وی در ادامه ستاد توسعه خاوران را فرصتی ارزشمند در جذب و معرفی سرمایه گذار و بهره گیری از ظرفیت‌ها و پتانسیل های موجود شهرستان معرفی کرد و مسئولان را به معرفی و احصای ظرفیت های جدید سرمایه گذاری در قالب محورهای سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی دعوت کرد.


وی با تصریح بر این نکته که طرح توسعه تولیدات صنایع جانبی وابسته به کویر تایر از جمله مصوبات ستاد توسعه خاوران این شهرستان است، گفت: تحقق این موضوع نیازمند همکاری و نگاه عدالت محور ستاد استانی خاوران است که مسیر تامین اشتغال و توسعه سرمایه گذاری شهرستان را رقم خواهد زد.


فرماندار سرایان وجود شاخص ها و میزان برخورداری از تسهیلات عشایری و روستایی را نشان از تمرکزگرایی و نبود رعایت عدالت در معرفی سرمایه گذاران عنوان کرد و خواستار گسیل سرمایه‌گذاران به سایر نقاط به ویژه شهرستان سرایان شد.


وی با بیان اینکه این شهرستان بستر لازم را در جهت جذب سرمایه گذار و فراهم کردن مقدمات سرمایه گذاری برای تحقق صنایع وابسته به کارخانه کویر تایر مهیا کرده است، گفت: از مسئولان استانی انتظار می رود تا زمینه تحقق این مصوبه شهرستانی را فراهم کنند.


«غلامرضا اشرفی» مدیرکل کار و رفاه امور اجتماعی استان هم در این جلسه مدیران دستگاه های اجرایی را بر تحقق تعهد اشتغال پیش بینی شده در استان دعوت کرد و با تشریح سیاست های فعال بازار کار به عنوان یکی از استان های پایلوت، از تحقق هزار نفری در اجرای این طرح در استان خبر داد.


وی با دعوت از کار فرمایانی که قصد بکارگیری نیروی کار و استفاده از مزایای این طرح دارند، گفت: تاکنون مبلغ ۳۴ میلیارد ریال از محل این ظرفیت در استان جذب و پرداخت شده است و شهرستان سرایان از این محل توانسته است فقط ۳۷ میلیون تومان جذب و پرداخت کند.


مدیرکل کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در ادامه بحث نظارت را در اجرای طرح هایی که به کمیته فنی استان ارسال شده است را یادآور شد و گفت: شهرستان سرایان از جمله مناطقی است که کمترین انحراف در اجرا را داشته است و بالغ بر ۲۷۵ طرح در این شهرستان تهیه شده که تاکنون ۲۶۱ طرح آن تسهیلات پرداخت شده است.


وی پروژه های نیمه‌تمام و نیازمند متمم را از اولویت های برخورداری از تسهیلات اشتغال روستایی برشمرد و از مسئولان خواست تا پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه اشتغال روستایی را با هدف برخورداری از تسهیلات احصا و معرفی کنند.


در این جلسه ضمن بررسی پروژه‌ها و بیان موانع و مشکلات موجود در مسیر سرمایه‌گذاری، چند طرح به عنوان مصوبه ستاد شهرستانی به ستاد استان معرفی شد.

 

 

 

کد خبر 1022879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha