طلبه در تراز انقلاب اسلامی باید مجهز به علم روز باشد

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: طلبه تراز انقلاب اسلامی باید به علم روز مجهز بوده و ضمن آشنایی نسبت به مسائل اجتماعی از بینش و بصیرت سیاسی قوی برخوردار باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی» امروز(14بهمن) در بازدید از حوزه علمیه برادران محمدیه قائم شهر با اشاره به گرامیداشت ایام الله دهه فجر و ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر گفت: این مدرسه علمیه دارای رتبه برتر در حوزه‌های گوناگون است و سابقه دیرینه  در عرصه تعلیم و تبلیغ دارد .

 

نماینده ولی فقیه درمازندران اظهار کرد: طلبه باید خوب درس بخواند و سواد و دانش کافی نسبت به علوم حوزوی پیدا کند و ملا شود باید خوب درس خواند و علامه شد با کم سواد و بی‌سواد و نیمه ملا نیازهای جامعه برآورده نمی‌شود.

 

وی افزود: برای خواندن درس نباید نیاز به فشار و سختگیری باشد بلکه طلبه باید عاشق درس خواندن باشد خواب و خوراک در اولویت دوم باشد. امام راحل در زمینه‌های مختلف فقه، اصول، تفسیر، فلفسه و عرفانش الگو است؛ باید ملای باتقوا باشید .

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خطاب به طلاب حاضر، بیان کرد:  الان ملای به ظاهر مذهبی داریم که در فضای مجازی حرفای بی‌ربط نسبت به اسلام و دین و انقلاب می‌نند و به نظام کفر و سلطه ارائه می‌کنند اینها بی‌تقوایی و بی‌نمکی است معاونت تهذیب در مدارس فعالیت دارد باید در کنار تحصیل، تهذیب و ورزش باشد که از فرموده‌های امام خمینی(ره) است.

 

وی، تاکید کرد: می‌گفتند طلبه باید به‌روز باشد از اوضاع و احوال دنیا با خبر باشد عالم به زمان باشد که اگر نباشد خیلی مفید نخواهد بود طلبه‌ها باید بدانند ما نیاز به طلبه‌ای داریم که در تراز انقلاب اسلامی باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اذعان کرد: بعد پیروزی انقلاب اسلامی، ابعاد مملکت زیاد رشد کرد اگر این رشد را نداشتیم اکنون در مقابل دشمن بی‌دفاع بودیم؛ از اول انقلاب چپ‌ها، مارکسیست‌ها، منافقین و لیبرال‌های غرب زده آمریکایی بنا داشتند مملکت را خلع سلاح کنند.

 

وی اضافه کرد: خوشبختانه قوای نظامی ما آنقدر رشد کرده و این قوا در تراز انقلاب است. در نرخ رشد تولید علم و مقالات در دنیا رتبه اول را داریم حوزه‌های علمیه ما هم نسبت به قبل انقلاب خیلی تفاوت پیدا کرده و تمام دنیا چشمشان به حوزه علمیه قم است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: اما هنوز هم در فضای اجتماعی برخی نقل می‌کنند که اسلام مکتب اقتصادی ندارد و لابد نظام‌های دیگر را ندارد و قطعا حکومت هم نمی‌تواند بکند می‌گویند نمی‌توانیم حکومتی به نام اسلام داشته باشیم اینها به فکر زدن ریشه انقلاب هستند .

 

این مسئول عنوان کرد: طلبه باید به یک زبان ار زبان‌های خارجی مسلط شود و با دنیا ارتباط بگیرد انقلاب ما انقلابی فرهنگی و دینی است. علم و تقوا به روز بودن بال‌هایی برای پرواز است. انقلاب اسلامی مخاطبان و نیازهای جدید را به‌وجود آورده امیدواریم که فضای حوزوی ما به یک نگاه و افق وسیع برسد تا بتواند طلابی در تراز انقلاب تربیت کند.

 

کد خبر 1022880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha