کشتی باید سهمی در مدارس و پایه های مختلف تحصیلی  داشته باشد

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه این ورزش باید سهمی در مدارس و پایه های مختلف تحصیلی داشته باشد، گفت: ورزش کشتی از جوانان مرد می سازد و آنها را از خیانت باز می دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، رئیس فدراسیون کشتی کشور و جمعی از مسئولان ورزشی استان امروز (۱۴ بهمن) با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج دیدار و گفت و گو کردند.

 

آیت الله «سید نصیر حسینی» در این دیدار با تبریک ایام الله دهه فجر و ولادت حضرت زهرا (س)، گفت: کشتی ورزشی سالم، فرهنگی، قدیمی، شرعی و باعث سلامت فیزیکی و جسمی افراد می شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این ورزش باعث ترویج روحیه جوانمردی می شود، اظهار کرد: بازی های کودکان در سنین کمتر کشتی بود که سلامتی، شادابی و نشاط آنها را به همراه دارد.

 

وی با بیان اینکه باید با فرهنگ‌سازی و تلاش اجازه نداد این ورزش از بین رفته و منفور واقع شود، ادامه داد: این ورزش باید سهمی در مدارس و پایه های مختلف تحصیلی داشته باشد.

 

آیت الله حسینی ورزش کشتی را باعث ترویج روحیه جوانمردی دانست و یادآور شد: این ورزش از جوانان مرد می سازد و آنها را از خیانت باز می دارد و باعث شکوفایی استعداد آنها در خدمت و فداکاری ها می شود.

 

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد نمونه این موضوع را پهلوان پوریای ولی دانست که طرفدار قشر محروم و مظلوم جامعه بود و اضافه کرد: امروز نیازمند جوانانی از جنس ورزشکاران کشتی گیر و‌ جوانمرد هستیم که در برابر استکبار و ستم آنها ایستادگی کنند.

 

وی گفت: ورزشکاران کشتی گیر با مرام پهلوانی می توانند خدمت کنند و طرفدار قشر محروم و قدرت بازوی او در برابر دشمنان این کشور باشند

 

آیت الله حسینی ضمن تاکید بر اینکه نباید اجازه داد ورزش کشتی فراموش شود، گفت: ورزش های بومی بسیاری در استان وجود دارد، این ورزش ها باید فعال و پویا شوند، از طرفی مکتوب شده و فراموش نشود.

 

«سیدمحمدتقی علوی» هم در این دیدار با تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: در سال گذشته نخستین تیرانداز استان کهگیلویه و بویراحمد به رقابت های کشوری بعد از ۴۰ سال اعزام شد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کرونا در فعالیت های ورزشی وقفه ایجاد  کرد، ادامه داد: با توجه به اینکه دیدگاه نماینده ولی فقیه بر توسعه ورزش استوار بوده، از این دیدگاه تشکر می کنیم.

 

«علیرضا دبیر» هم با تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: ورزش کشتی به چندهزار سال پیش و تا سلسله هخامنشیان رصد شده است.

 

رئیس فدراسیون کشتی کشور به آیات و روایات در زمینه ورزش اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برنامه های ورزش کشتی به سمع و نظر نماینده رهبری در استان رسانده می شود.

 

قهرمان المپیک با بیان اینکه آمارها حکایت از روند کاهش استقبال از کشتی دارد، اظهار کرد: ورزش کشتی مزیت رقابتی دارد و باید تمرکزها بر آن استوار باشد.

 

وی با بیان اینکه این تصور وجود دارد مازندران و شهرهای دیگر طلایه داران کشتی هستند، اما کشتی باید در سایر استان ها به ویژه مناطق محروم گسترش پیدا کند، ادامه داد: حمایت نماینده ولی فقیه از کشتی باعث توسعه و پیشرفت این رشته در استان می شود.

 

این قهرمان بین‌المللی با بیان اینکه مقرر شد در استان با حضور مسئولان مختلف استانی مکانی برای این ورزش اختصاص پیدا کند، گفت: حمایت های نماینده ولی فقیه در پیشرفت ورزش کشتی در استان می تواند باعث گسترش این رشته ورزشی باشد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
کد خبر 1022942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha