زندگی حضرت زهرا(س)، کامل‌ترین الگویی که هیچ‌گاه کهنه نمی‌شود

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سیره و سبک زندگی نورانی حضرت زهرا(س)، کامل‌ترین الگویی است که هیچ‌گاه کهنه نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر «عسکر دیرباز» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، ضمن تبریک فرارسیدن ولادت باسعادت حضرت فاطمه (س) و روز زن و مادر اظهار داشت: حضرت زهرا(س) با وجود زندگانی کوتاه خود در این دنیا، چنان الگویی را برای جامعه بشریت معرفی کرده اند که هیچ گاه کهنه نمی شود بلکه برای همه اعصار و همه مکان ها، بهترین الگوی زیستن برای انسان ها به خصوص جامعه بانوان است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: صدیقه کبری(س) چه از منظر عبادت و مسایل فردی، چه از حیث همسرداری و تربیت فرزند، چه از منظر تعهد، صداقت ، اخلاق ، رعایت حقوق دیگران، نوع دوستی و کمک به نیازمندان و چه به خصوص از منظر دفاع از ولایت و حق طلبی و استقامت در این مسیر، در اوج خصائص و آرمان ها و ایده آل ها قرار دارند و لذا ایشان بهترین اُسوه برای هر زن و بلکه مرد مسلمان و آزاده ای هستند.

 

رئیس دانشگاه قم همچنین گفت: اساساً ایشان در بین خود اهل بیت(ع) نیز شاخص و محور هستند تا آن جا که از امام معصوم نقل است که ما حجت بر بندگان خدا هستیم و مادرمان فاطمه(س) حجت بر ما اهل بیت(ع) است.

 

وی بیان داشت: حضرت فاطمه(س) دارای اسامی و القاب به خصوص و بسیار پرمعنا و بامسمایی هستند و چنان مقام و منزلتی دارند که پیامبر اکرم(ص) ایشان را پاره تن خود عنوان کرده و بارها از عبارت معروف "فداها ابوها" در وصف دخترشان استفاده کردند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: ولادت این بانوی بی همتا، فرصت بسیار خوبی است که ما بار دیگر در ویژگی ها و سبک زندگی حضرت تعمق بیشتری کنیم و به خصوص از زنان و مادران محترم انتظار می رود که در همه ابعاد به خصوص همسرداری، تربیت فرزند و خانه داری و تلاش برای تقویت محبت در کانون خانواده به سیره نورانی ام الائمه حضرت زهرا(س) تأسی بجویند.

کد خبر 1023012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha