گازرسانی به روستاهای خراسان شمالی به ۹۹.۸ درصد رسیده است

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: گازرسانی به شهرها و روستاها بر اساس الزامات قانونی به پایان رسیده به گونه‌ای که در حال حاضر درصد بهره مندی گاز در بخش شهری ۱۰۰ درصد و در بخش روستایی ۹۹.۸ درصد است.

«حسن رضا میربلوکی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: عمليات گازرسانی به خراسان شمالی از سال 1361 يعنی چهار سال پس از پيروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و تاكنون اقدامات ارزنده‌ای در زمينه گازرساني به شهرها و روستاهای استان به ويژه پس از تشكيل استان اجرایی شده است.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی بیان کرد: تا ابتدای تشكيل استان، 9 شهر از نعمت گاز طبيعی برخوردار بوده و تاكنون با پوشش 100 درصدی همه 24 شهر گازدار شده است.

 

وی افزود: در زمينه گازرسانی به روستاها نیز شركت گاز خراسان شمالی اقدامات قابل توجهی در اين خصوص انجام داده به گونه‎ای كه 36 روستای گازدار در ابتدای تشكيل استان به  746 روستا رسيده كه رشد 20 برابری در اين زمينه شاهد هستيم.

 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: استان خراسان شمالی با مساحت 28 هزارو 438 كيلومتر مربع حدود 1.7 درصد مساحت كل كشور را تشكيل می‌دهد و طبق سرشماری سال95 دارای 836 هزارو 92 نفر جمعيت است.

 

وی افزود: همچنين از نظر موقعيت نسبی از شمال و شمال شرقی حدود 300 كيلومتر مرز مشترك با كشور تركمنستان دارد كه اين موقعيت به استان يك وجه مهم سياسی و استراتژيك می‌دهد كه می‌تواند برای توسعه استان مهم باشد.

 

میربلوکی افزود: گازرسانی به شهرها و روستاها در استان خراسان شمالی بر اساس الزامات قانونی به پایان رسیده به گونه‌ای که در حال حاضر درصد بهره مندی گاز در بخش شهری 100 درصد و در بخش روستایی 99.8 درصد است.

 

وی تصریح کرد: گازرسانی در کشور طی سال‌های گذشته با شتاب قابل توجه در جریان بوده و هر روز شاهد روشن شدن شعله‌های امید در یک منطقه هستیم و خراسان شمالی از جمله استان‌هایی است که گازرسانی به مناطق روستایی و صنعتی در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته و هم اکنون این استان دارای هفت هزارو 302 كيلومتر شبكه تغذيه و توزيع و تعداد 174 هزار و 347 انشعاب گاز است.

 

وی افزود: در حال حاضر تعداد مشترکان گاز این شرکت بالغ بر 330 هزار مشترک است.

 

میربلوکی افزود: در دهه فجر امسال گازرسانی به سه روستای نجف آباد، اخلی و دنگل انجام می شود که با گاز رسانی به این سه روستا، تمامی روستاهایی که شرکت گاز بر اساس قوانین مکلف به گازرسانی به آنها بوده، به اتمام می رسد و استان خراسان شمالی جزء استان های سبز در زمینه گازرسانی می شود.

 

 

 

کد خبر 1023053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha