نفرات برگزیده جشنواره شعر «عطر سیب» معرفی شدند

جشنواره شعر «عطر سیب» که با همکاری حوزه هنری و بسیج فرهنگیان خوزستان برگزار شده بود، با معرفی نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.

«فردین کوراوند» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: جشنواره ملی شعر «عطر سیب» با همکاری حوزه هنری و بسیج فرهنگیان خوزستان به مناسبت دهه بصیرت و مقاومت و در موضوعات فتنه و بصیرت، اسکتبارستیزی، ولایت‌مداری و حضور همیشه در صحنه مردم برگزار شد.

 

دبیر علمی جشنواره ملی شعر «عطر سیب» با بیان اینکه بخش ویژه این جشنواره نیز نقش سردار سلیمانی در عزت ملی و تحقق تمدن اسلامی بود افزود: از زمان اعلام فراخوان آثار بسیاری به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از داوری اولیه بیش از 150 اثر از 50 شاعر مورد بررسی قرار گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه آثار در دو بخش شاعران فرهنگی و شاعران خارج از مجموعه آموزش و پرورش له جشنواره ارسال شد اضافه کرد: آثار ارسالی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار و از همه استان‌های کشور نیز در این جشنواره شرکت کرده بودند.

 

کوراوند تصریح کرد: در بین آثار، با وجود اینکه جشنواره شعر فارسی بود اما اشعاری با گویش‌های محلی همچون لری و عربی نیز ارسال شده بود و نشان داد این امکان وجود دارد که در دوره‌های آینده از گویش‌ها هم در بخش مسابقه استفاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه در میان آثار ارسالی از همه قالب‌های شعر کلاسیک شامل غزل، قصیده، دوبیتی و شعر نو و شعر سفید اثر داشتیم ابراز کرد: آثار برتر در قالب کتابی از اشعار ارسالی شاعران با عنوان «عطر سیب» چاپ و رونمایی شد.

 

دبیر علمی جشنواره ملی شعر «عطر سیب» با اشاره به برگزیدگان این جشنواره یاد آور شد: رحمن ایزدی‌فر، زینب چراغی، ابوذر خادم و سیما نقدی از استان خوزستان و مجتبی صفدری از رشت، محمد خادم از اصفهان، میثم داودی از قم و خدابخش صفادل از نیشابور رتبه‌هیا برتر این جشنواره را کسب کردند.

 

کد خبر 1023136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha