رونمایی از ایده های دانش آموزان انقلابی در مدرسه انقلاب

مسئول فرهنگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان جزییات مدرسه انقلاب را تشریح کرد و گفت: تقویت روحیه انقلابی و انگیزه دانش آموزان نسبت به پیگیری آرمان های ملی، جهانی، تمدنی انقلاب اسلامی از مهمترین اهداف است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به مناسبت دهه فجر نمایشگاه های  دانش آموزی مدرسه انقلاب را برگزار می کند در این ارتباط با «اعظم آقا اصفهانی» مسئول فرهنگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به گفتگو پرداختیم که در ادامه می خوانید:

 

درباره نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب بیشتر توضیح دهید؟

نهمین دوره جشنواره نمایشگاه های دانش آموزی مدرسه انقلاب بر اساس چهارچوب محتوایی بیانیه گام دوم برگزار می شود و محتوای جشنواره مدرسه انقلاب متن گفتمان «ایران قوی» ناظر به بیانیه گام دوم است. این جشنواره به صورت مجازی است و ماموریت اصلی آن روایت و تکیه بر عنصر مهارت، تولید محتوا و نشر حداکثری می باشد.

 

درباره اهداف برگزاری جشنواره نمایشگاه مدرسه انقلاب نیز بیشتر توضیح دهید؟

تقویت روحیه انقلابی و انگیزه دانش آموزان نسبت به پیگیری آرمان های ملی، جهانی، تمدنی انقلاب اسلامی، تقویت بینش دانش آموزان نسبت به هویت اسلامی و تقویت ایمان آنها به مبانی اسلام و انقلاب، بسترسازی برای ایجاد گفتمان ملی ایران قوی مبتنی بر بیانیه گام دوم، تحقق دو ماموریت تشکیلات یعنی نیروسازی و جریان سازی در سطح مدارس، افزایش کار گروهی بین تشکل های دانش آموزی و جمع آوری ایده های اقدامی نسل پنجم انقلاب از مهمترین اهداف ما است.

 

درباره عناوین و موضوعات نمایشگاه مدرسه انقلاب نیز توضیح دهید؟

ما در این نمایشگاه سه روایت «اول شخص»، «دوم شخص» و «سوم شخص» را دنبال می کنیم که در روایت اول شخص با موضوعات «دشمن را بشناسیم»، «قوی باشیم»، «تحریف را شکست دهیم تحریم می شکند»، مطرح است که در بخش دشمن را بشنایم به فاصله میان نظام طاغوت و نظام جمهوری اسلامی، صیانت حکومت پهلوی، وابستگی ایران در دوران پهلوی و ضبط در استقرار امنیت، آمریکا منهای 20، جنایات آمریکا در ایران و تجربه مذاکره و بدعهدی مستکبرین در دشمن را بشناسیم، پرداخته می شود.

 در «قوی باشیم» نیز به موضوعات پیشرفت قدرت های نرم و نظامی ایران، ثبات امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور، وحدت میان مسلمانان، امام خمینی (ره) نماد قدرت برتر الهی و ایران مثبت 20 دانش آموزان می پردازند.

در «تحریف را شکست دهیم تحریم می شکند» نیز تحریف حقایق و برعکس نشان دادن واقعیت، جنگ بر سر اراده های پولادین، جنگ شناختی، جنگ جدید دشمن علیه مردم ایران، لزوم آمادگی و مصادیق قدرت در جنگ رسانه ای مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین «نقش من در گام دوم» که با دو سوال درباره نقش دانش آموزان نسبت به خود، جامعه و آینده کشور برای تحقق بیانیه و پیش بینی آنان در برنامه ریزی علمی خود برای رشد و پیشرفت کشور مطرح می شود. روایت دوم نیز با شعار «صف به صف قاسم ها پی خونخواهی تو» و «علم و علمت زمین نماند» به موضوعاتی درباره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده پرداخته می شود. در روایت سوم شخص نیز «توقف ممنوع» درباره عدالت طلبی و اشرافیت زدگی، تصویر ایران آینده، خودسازی و دگرسازی پرداخته می شود. دانش آموزان در «در آرزوهای دست یافتنی» به دولت جوان انقلابی، اقتصاد مقاومتی، تمدن نوین اسلامی می پردازند. «از آخر اولیم» به مطالبه گری و نقاط ضعف و قوت کشور پرداخته می شود و در موضوع  «شاد»، شادی دانش آموزان در بستر عدالت آموزشی، مطالبه گری آنها در تحول بنیادین و مطالبه درباره شبکه ملی اطلاعات برای درماندن از آسیب های فضای مجازی پرداخته خواهد شد.

 

درباره بخش های نمایشگاه نیز توضیح دهید؟

بخش های نمایشگاه شامل رادیو مدرسه انقلاب، تماشاخانه مدرسه انقلاب، نشریه مدرسه انقلاب، کارافزار مدرسه انقلاب، ایده و ابتکارات در روایت انقلاب می شود.

 

درباره شرایط و ضوابط شرکت در جشنواره نیز توضیح دهید؟

یکی از اصلی ترین نکات در برگزاری نمایشگاه مدرسه انقلاب ارایه هنرمندانه و جذاب محتوا است. هر اثر تولیدی با خلاقیت و ابتکار باید در نمایشگاه عرضه شود. هر انجمن اسلامی مدرسه می تواند یک یا چند قالب از قالب های چند گانه نمایشگاه را انتخاب کند. آثار باید به صورت گروهی ارسال شود.  

 

درباره داوری و ارزیابی جشنواره مدرسه انقلاب نیز بگویید؟

در نهمین دوره نمایشگاه مدرسه انقلاب داوری در دو بخش شهرستان و استان انجام می گیرد و در هر قالب یک رتبه برتر در مرکز استان و یک رتبه برتر در بخش شهرستان به دبیرخانه مدرسه انقلاب معرفی و انتخاب می شود. آثار برگزیدگان مرکز استان و شهرستان ها توسط مسئولان انجمن تا تاریخ سی ام بهمن ماه به دفتر اتحادیه شهرستان ارسال خواهد شد. کاربرگ گزارش گیری آثار برگزیده استانی و شهرستانی تا تاریخ دهم اسفند ماه به اتمام می رسد و کلیات مستندات به دبیرخانه مدرسه انقلاب ارسال می شود.اختتامیه جشنواره مدرسه انقلاب نیز در اسفند ماه برگزار خواهد شد.  

 

کد خبر 1023172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha