افتتاح نمایشگاه فرهنگی هنری فجر در زرندیه

همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر نمایشگاه فرهنگی هنری فجر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در زرندیه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، « بهروز اکرمی» در در مراسم افتتاح نمایشگاه فرهنگی هنری فجر که به همت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه در محل مجتمع فرهنگی هنری مامونیه برگزار شد، ضمن تبریک ولادت با سعادت بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه(س) و روز زن، گفت: هنر بهترین و تاثیرگذارترین رسانه در راستای حفظ ارزشها و آرمانهاست.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی، با تبریک میلاد حضرت فاطمه(س) و روز مادر به همه بانوان ایران اسلامی، افزود: هنرمندان متعهد انقلاب اسلامی همواره در کنار سایر اقشار جامعه و مسئولین از ارزشها، اهداف و آرمانهای انقلاب و امام راحل صیانت نموده اند.

 

وی اضافه کرد: گاهی خلق یک اثر هنری فاخر چنان تاثیر شگرفی در حفظ و اشاعه یک فرهنگ دارد که در هیچ مقوله دیگری نمی توان نظیرش را مشاهده کرد.

 

در ادامه این مراسم «احمد جوانمرد» نیز  ضمن تقدیر از هنرمندان و پیشکسوتان شهرستان، گفت: این نمایشگاه گوشه ای از توانمندیهای اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان زرندیه است که بصورت نمادین  و با توجه به شرایط مبارزه با ویروس کرونا بصورت محدود برگزار شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان زرندیه افزود: امیدواریم با این نمایشگاه توانسته باشیم بخشی از رخدادهای فرهنگی هنری که بعد از انقلاب اسلامی در این شهرستان به وقوع پیوسته را به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۵۰ اثر تایپوگرافی از آثار خانم معصومه موصولی از هنرمندان انجمن تجسمی، ۲۰ اثر کاریکاتور از آثار سرکار خانم نسرین تالانه، بیش از ۳۰ اثر خوشنویسی از آثار استاد محند ابراهیم مطیع به نمایش در آمده است، ادامه داد: بیش از ۵۰ اثر هنرهای دستی از جمله، نگارگری، نقاشی روی شیشه، تابلوهای حجمی، میناکاری، کاشی کاری، معرق کاشی، نقاشی روی سفال و میناسفال نیز از دیگر آثار به نمایش در آمده در این نمایشگاه است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه این نمایشگاه از امروز 15 بهمن ما تا پایان دهه مبارک فجر آماده بازدید علاقمندان است، گفت: برگزاری ورکشاپ طراحی و نقاشی و خوشنویسی از برنامه های جنبی این نمایشکاه بود که مورد توجه و استقبال مهندس اکرمی و سایر حاضرین قرار گرفت.

 

جوانمرد همچنین به اجرای نقاشی تمثال سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی توسط هنرمند ارزشمند شهرستان آقای بهنام پاک نیت، اشاره کرد و ادامه داد: کتابت جملاتی پیرامون انقلاب، دهه فجر و روز مادر توسط اساتید ابراهیم مطیع، ولی اله صفری، اکبر افرادی و یاسر شارق از برنامه های این ورکشاپ بود.

 

شایان ذکر است اجرای موسیقی زنده توسط آشیق محمود بلبلی از هنرمندان انجمن موسیقی محلی زرندیه در ابتدای این مراسم از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

کد خبر 1023260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha