زندگی پایدار بر اساس عمل به مکتب فاطمی صورت می گیرد

فولاد گفت: شما نوعروسان، منش، راه و روش زندگی حضرت فاطمه را برای خود الگو قرار دهید و بدانید زندگی زمانی استمرار پایدار است که اساس آن برگرفته از مکتب فاطمی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد جواد فولاد» در مراسم اهداء 500 سری جهیزیه برای نوعروسان و تجلیل از مادران شهدا بیان کرد: خیرین و نیکوکاران در جامعه اسلامی ما به عنوان پیشتازان الگوی احسان و انفاق هستند که با بذل مال و به ویژه در بحث دفاع از اسلام جان را هم فدا می کنند و این نو دوستی، ایمان و تقوایی که در ملت ایران وجود دارد در هیچ مللی در عالم هستی نیست.

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها افزود: در همه کشورهای دنیا وقتی جنگی رخ می دهد به اجبار از نیرو و ارتش استفاده می شود ولی کشور ما به عنوان سرزمین شهید پرور و ولایت مدار به لطف امام راحل به عنوان پایه گذار نظام مقدس اسلامی بر مبنای مکتب توحیدی و فاطمی و مکتب حسینی و جعفری که این خطوط قوانین جاری را ترسیم کردند، شوق شهادت در خانواده های جامعه دینی ما وجود دارد و در صورت اعلام نیاز، داوطلبانه در میدان نبرد حضور پیدا می کنند.

 

وی اظهار داشت: نشانه این حرکت دامن پاک مادرانی دانست که فرزندان صالح به اسلام تقدیم می کنند و مادران شهدایی که امروز به عنوان اسو ه و الگوی زنان عالم هستی قرار گرفتند، مادرانی که تا 9 فرزند را تقدیم اسلام کردند و همه اینها برگرفته از شناخت توحیدی و معرفت به اهل بیت عصمت و طهارت و مکتب سرخ شهادت حسینی است که مادر دو عالم فاطمه زهرا (س) فرزندان خود را تقدیم اسلام کرد تا این اسلام باقی بماند و بیمه شود.

 

فولاد گفت: اگر اسلام وجود دارد از شهادت فرزندان فاطمه (س) است و اگر امروز اسلام در عالم هستی می درخشد و در جهان امروز نامدار است به خاطر آن مکتب فاطمی است که فرزندانی چون اباعبدالله الحسین (ع) را به اسلام و همسری جون علی (ع) را به محضر الی الله تقدیم کرد و خود را در مکتب رسول الله قربانی کرد و این ها برخواسته از مکتب توحیدی است.

 

وی خطاب به نوعروسان بیان کرد: امروز شما نوعروسانی که در میلاد باسعادت حضرت فاطمه (س) راهی خانه بخت می شوید، باید منش، راه و روش زندگی حضرت برای شما الگو باشد  و بدانید زندگی زمانی استمرار پیدا می کند و پایدار است که اساس آن برگرفته از مکتب فاطمی باشد و مکتب فاطمی با 9 سال زندگی به همه دختران و زنان ما می آموزد که چگونه در مسیر خدا گام بردارند و چگونه در مسیر الی الله برای حفاظت و حراست از دین اسلام فداکاری کنند و این دامن پاکی است که به فرمایش امام از دامن پاک زنان مردان به معراج می رسند.

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها افزود: اگر امروز آن سیره فاطمی و آن زندگی فاطمی محور اصلی همه دخترانی که عازم خانه بخت هستند، قرار گیرد و نقشه ترسیم زندگی که برگرفته از آیات کلام وحی الهی است و امروز گنجینه اسرار زندگی ما است، همه حقوق زن و مرد را در آن مشخص کرده است و آنچه که فرامین الهی در این آیات است همه نشانه این است که اگر یاد و راه خدا را در زندگی قراردهید آن زندگی و آن خانه و خانواده بنیانش باقی می ماند و می تواند مسیری را طی کند که ختم به بخیر شود.

 

وی بیان کرد: امروز اگر طلاق در جامعه دینی ما رو به افزایش است به دلیل شبیخون فرهنگی است که حضرت آقا دائم در سخنان حکیمانه خود می فرمایند : «مواظب دشمنان باشید که از راه دور به خانه و خانواده ما شبیخون می زنند و افکار جوانان ما را در جهت نیل به اهداف شیطانی هدایت می کنند» و این زنگ خطر را همیشه در کلام رهبری و رهنمودهای حکیمانه ایشان برای مردم بازگو شده است و اگر ما با دقت و مطالعه در بحث شناخت خانواده از کتابها و از سخنان حکیمانه ایشان بهره بگیریم می بینیم همان سخنان حکیمانه ای که حضرت زهرا (س) برای پایداری زندگی مطرح کرده اند از همان مکتب این سخنان و مطالب طرح می شودو.

 

فولاد اظهار داشت: قطعا در کشوری که اسلامی است اصلا نباید بحث طلاق مطرح شود چون طلاق خود نشانه حضور شیطان در زندگی برای فاصله گرفتن و هجمه راه مسیر غلط به سمت فساد است؛ لذا باید برای پایداری این زندگی با مطالعه دقیق و شناخت آغاز کنیم و بهترین شناخت کلام وحی الهی است. با مطالعه کلام الله مجید می بیند چگونه قلبها و دلها روانه راه خدا می شود و عامل بازدارنده از حوادث گوناگون بحران و تنش و چالش های زندگی می شود .

 

وی دلیل این بحران ها را فاصله از کتاب آسمانی و خاندان اهل بیت عنوان کرد و افزود: اگر کسی توکل به خدا و توسل به اهل بیت (ع) و تمسک به قران بجوید امکان ندارد آن زندگی در بحران قرار گیرد. فقر ما چه فرهنگی چه مذهبی و چه مالی همه به دلیل فاصله از مکتب توحیدی است اگر امروز ما در این مسیر با شناخت حرکت کنیم هیچ گونه حوادثی نمی تواند زندگی ما را با چالش مواجه کند.

 

مدیرعامل بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها با بیان اینکه ماهواره، اینستا و گوشی همراه هم می تواند خطر آفرین باسد و هم بهره برداری خوبی از آن شود؛ گفت: از اینها می توان بهره برداری خوبی در امور اجتماعی و فرهنگی شود و هم در امور منفی با همان شبیخون فرهنگی که حضرت آقا فرمودند، می تواند زندگی انسان را به فنا ببرد. لذا نباید وارد منفیات گوشی شد تا فکر و اندیشه ما از مکتب توجیدی دور شود و تسلیم آن نقاطی شود که شیطان برای ما رقم زده است.

 

وی بیان کرد: قطعا امروز دنیای استکبار سعی در تخریب خانواده های ابرانی با تهاجم فرهنگی از طریق ماهواره، گوشی و اینترنت دارد و تلاش می کند اذهان و افکار جوانان ما را به سرقت ببرد و دلها را روانه مسیر چالش ظلمت کند و از راه نور دور سازد.

 

فولاد با بیان اینکه قران دلها را مبرا می کند و نماز به موقع ،ستون دین و پایداری زندگی است به ویژه نماز صبح که روزی عطا می شود؛ اظهار داشت: نماز زندگی و کاشانه ما را بیمه می کند، آیت الله بهجت فرمودند: نماز به موقع بخوانید اگر هیچ کار نکردید بدانید که زندگی و عالم شما پایدار است. لذا اگر ما اینها را مبنای اصلی قرار دهیم بحث طلاق و چالش های زندگی حتما از بین خواهد رفت.

 

کد خبر 1023328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha