محیط خانواده را مطابق دستورات قرآن و اهل بیت (ع) اداره کنیم

حجت الاسلام موسوی فرد گفت: باید تلاش شود تا محیط خانواده به گونه‌ای مطابق دستورات خداوند متعال و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باشد و باید معرفت خود را نسبت به دو یادگار پیامبر اکرم (ص) افزایش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد» عصر امروز (چهارشنبه ۱۵ بهمن) در گردهمایی دختران انقلاب که با حضور یک هزار نفر از بانوان بسیجی سپاه ناحیه مقاومت بسیج امام علی (ع) در مصلی اهواز برگزار شد، خانواده را مهمترین رکن اجتماع دانست و اظهار کرد: جامعه سالم، موفق، مهدوی، علوی و در یک جمله جامعه فاطمی در صورتی فاطمی می‌شود که خانواده‌ها فاطمی شوند، خانواده سنگ بست تربیتی جامعه است، تمام تلاش انسان باید برای ایجاد یک خانواده موفق باشد.

 

نماینده ولی فقیه در خورستان با بیان اینکه الگوی خانواده موفق برای همه انسان‌ها، مسلمانان، محبان اهل بیت عصمت و طهارت و شیعیان صدیقه مطهر حضرت فاطمه الزهرا (س) و وجود مقدس امیرالمومنین علی (ع) است افزود: باید تلاش شود تا محیط خانواده را تبدیل به یک خانواده سالم کنیم تا جامعه ای سالم داشته باشیم و محیط خانواده به گونه‌ای مطابق دستورات خداوند متعال و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) با محوریت قرآن و اهل بیت باشد از این رو باید معرفت خودمان را نسبت به دو یادگار پیامبر اکرم (ص) افزایش دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه سوءظن در محیط خانواده هم خوب و هم بد است اضافه کرد: اگر انسان به خداوند متعال و یا دیگران سوءظن داشته باشد، خیلی بد و مذموم است ولی سوءظن به خود خوب است چون باید همیشه رفتارهای خود را زیر ذره‌بین قرار دهیم.

 

امام جمعه اهواز تصریح کرد: از آنجا که تکلیف مدار هستیم، باید تلاش شود همیشه خود را متهم خطاب کنیم؛ در زندگی مشترک زن باید همیشه خود را بدهکار مرد بداند و مرد باید همیشه این احساس را داشته باشد که برای زن و فرزندانش کم گذاشته است.

 

وی با تاکید بر اینکه باید نسبت به خود سوءظن داشته باشیم و فکر کنیم که ادای تکلیف به صورت کامل انجام نشده اما سوءظن نسبت به دیگران خوب نیست بیان کرد: اگر بخواهیم کانون خانواده را گرم کنیم باید یک بار دیگر به قرآن و اهل بیت (ع) برگردیم و محوریت قرآن کریم را در زندگی خود به کار بگیریم.

 

حجت‌الاسلام موسوی فرد با بیان اینکه اگر حضرت فاطمه الزهرا (س) نبود، جهان عالم خلق نمی‌شد عنوان کرد: وجود مبارک، چهار فرزندی تربیت کرد که تاریخ عالم را تشکیل داده است؛ افرادی بدون مطالعه فکر می‌کنند که ایشان خانه‌دار بوده در صورتی که در صحنه‌های اجتماعی، سیاسی و حتی جبهه جنگ حضور خوبی داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه در سه مقطع تاریخی کاری که از هیچ مردی بر نمی‌آمد، توسط سه زن انجام شد ابراز کرد: پس از رحلت حضرت محمد (ص) این حضرت فاطمه (س) بودند که حرکت بر محوریت امام را به مردم نشان داد و در مقطع دوم حضرت زینب (س) وقتی امام حسین (ع) بعد از حادثه عاشورا فقط دو تا سه نفر شیعه باقی مانده بود، سخنرانی های کوبنده ای داشت، حضرت فاطمه معصومه (س) نیز نقش آفرینی موثری داشتند.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان در پایان یادآور شد: امروز بزرگترین هنر زن این است که اول در خانه خود به رسالت اصلی اش یعنی تربیت فرزندان بپردازد.

 

کد خبر 1023387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha