از طریق پرداخت زکات می‌توان شرایط انجام سنت حسنه ازدواج جوانان را فراهم کرد

شریعتی با اشاره به واجب بودن امر پرداخت زکات در دین اسلام گفت: از طریق جمع آوری زکات می توان شرایط انجام سنت حسنه ازدواج جوانان و تشکیل زندگی را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» عصر امروز (چهارشنبه 15 بهمن) در مراسم اهدای یکصد جهیزیه کامل به زوج های تحت پوشش کمیته امداد خوزستان، ضمن تبریک دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، با بیان اینکه کمیته امداد در کنار اقدامات خیریه ای که همیشه درحال انجام آن است، بانی این امر خیر نیز شده اظهار کرد: این نهاد زمینه ازدواج 100 زوج تحت پوشش خود را فراهم کرده تا آنها بتوانند زندگی مشترک خود را شروع کنند.

 

استاندار خوزستان با اشاره به واجب بودن امر پرداخت زکات در دین اسلام افزود: از طریق جمع آوری زکات می توان شرایط انجام سنت حسنه ازدواج جوانان و تشکیل زندگی را فراهم کرد و همانطور که خداوند بزرگ فرمود، بتوانید لباس زیبای یکدیگر شوید و زشتی های یکدیگر را بپوشانید.

 

وی با بیان اینکه در دین اسلام الگوهای زندگی بی شماری وجود دارد تصریح کرد: اگر بتوانیم با مطالعه در نوع رفتار و روش زندگی حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) الگویی برای زندگی خود قرار دهیم بی شک با مشکلات کمتری مواجه می شویم.

 

شریعتی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر به دلیل حرکت در مسیر حفظ استقلال و عزت سیاسی ملی، تحریم های ظالمانه ای علیه کشور و نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته و با مشکلات متعددی مواجه شدیم تصریح کرد: فراهم کردن شرایط ازدواج 100 زوج و کمک به جوانان برای تشکیل زندگی، گامی در جهت مقابله با مشکلاتی است که بیگانگان سر راه ما قرار داده اند.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از خیرینی که در این راستا زحمات فراوانی کشیده اند تقدیر به عمل آمد.

 

کد خبر 1023415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha