برپایی نمایشگاه توانمندی های زنان روستای دستگرد

مدیر کانون فرهنگی هنری هدایت دستگرد گفت: نمایشگاه صنایع داخلی و خانگی(توانمندی های زنان روستا) به مدت سه روز در محل حسینیه صاحب الزمانی روستای دستگرد برپا شده است.

«مهدی دستگردی» در گفتگو با خبرنگارشبستان در بیرجند اظهار داشت: کانون فرهنگی هنری هدایت در سال ۱۳۸۸با محوریت عترت در روستای دستگرد شهرستان بیرجند تاسیس شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری هدایت دستگرد با اشاره به اینکه تاکنون مشخصات ۴۰۰ نفر از اعضای این کانون در سامانه بچه های مسجد ثبت شده است، گفت: این کانون با ثبت فعالیت های مختلف در طرح ایران قوی تاکنون بیش از هفت هزار امتیاز کسب کرده است.

 

وی با اشاره ویژه برنامه های کانون فرهنگی و هنری مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای دستگرد بیرجند با رویکرد طرح ایران قوی در سال جاری، افزود: در راستای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی طرح «شنبه‌های با کتاب» در حال اجرا است و تاکنون اعضای این کانون در ۱۱۵ مورد از مسابقات و دوره های کتابخوانی شرکت کردند.

 

دستگردی ادامه داد: شرکت در سوگواره سردار سلیمانی، جشنواره روح مقاومت، سه شنبه های تکریم، خلاصه نویسی کتاب، توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی کمک های مومنانه طی سه مرحله، توزیع حدود ۲۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز، اطعام و توزیع ۵ هزار پرس غذای گرم و برگزاری دعای ندبه در هر هفته با همکاری کانون، پایگاه بسیج و هیأت امنای و سایر نهادهای خدمت رسان از دیگر برنامه های اجرایی در طرح ایران قوی بوده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری هدایت دستگرد با اشاره به برنامه های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، عنوان کرد: نمایشگاه صنایع داخلی و خانگی(توانمندهای زنان روستا) به مدت سه روز در محل حسینیه صاحب الزمانی روستای دستگرد برپا شده است.

 

وی به مراسم مولودی خوانی و سخنرانی شب میلاد حضرت فاطمه (س) اشاره و بیان کرد: در این مراسم محور اصلی سخنرانی بصیرتی، نقش نيروی هوايی در انقلاب و جنگ تحميلی و همچنين جنگ روانی دشمن با استفاده از ارتش سايبری بود. لزوم آگاهی آحاد جامعه به ويژه جوانان و نحوه مقابله با جنگ روانی دشمن نیز از ديگر مسائلی بود که به آن اشاره شد.

 

دستگردی در ادامه عنوان کرد: به مناسبت روز زن نیز در ادامه طرح سه شنبه های تکريم جمعی از اعضای کانون هدايت و پايگاه خواهران مسجد حضرت ابوالفضل(ع) ضمن دیدار با مادر و خانواده شهيد غلامرضا دستگردی، یاد و خاطر شهدا را گرامی داشتند.

 

دستگردی افزود: در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) مراسم جشنی همراه با برنامه های مولودی خوانی، سخنرانی بصيرتی، مسابقه نقاشی و اجرای سرود در محل حسينيه صاحب الزمانی روستای دستگرد و با حضور پرشور بانوان روستا ضمن رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار و از ۲ زوج جوان که به تازگی در سنین زیر ۲۰ سال ازدواج کردند (در قالب طرح سه شنبه های تکریم) تجلیل شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری هدایت دستگرد گفت: غباروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، آذین بندی و فضاسازی مسجد، پخش کلیپ های انقلابی هز شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، برگزاری مسابقه پرتاپ حلقه، اجرای سرودهای انقلابی و شرکت در مسابقات مجازی سایت بچه های مسجد از دیگر برنامه های دهه فجر است.

 

 

 

کد خبر 1023446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha