قطار ساخت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فاروج به ایستگاه آخر رسید

قطار ساخت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان فاروج که از سال ۸۹ حرکتش را آغاز کرده بود بالاخره پس از ۱۰ سال به ایستگاه آخر رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فاروج؛ در سال 88 ساخت 18 باب کتابخانه روستایی و چهار باب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان مصوب شد که سه باب از این کتابخانه ها و یک باب از مراکز کانون پرورش فکری سهم

فاروج بود.

 

 

جانمایی و ساخت کانون پرورش فکری کودک و نوجوان شهرستان فاروج در سال 89 آغاز شد ولی به رغم اینکه مسئولان وقت، بارها از افتتاح آن در سال 90 خبر داده بودند، همچنان با 85 درصد پیشرفت فیزیکی تعطیل بود تا امسال که فعالیت های تکمیلی آن آغاز  و به سرانجام رسید.

 

 

فرماندار فاروج در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: وعده بهره برداری از این طرح در سال های 91-90 داده شده بود که محقق نشد.

 

 

«ابوالحسن نجفی» افزود: انشعابات و نصب تجهیزات، مرحله آخری بود که برای این طرح انجام شد تا در شمار طرح های قابل بهره برداری در دهه فجر قرار گیرد.

 

 

فرماندار فاروج گفت: برای رعایت هرچه بهتر پروتکل های بهداشتی، بهره برداری از 85 طرح دهه فجر در 21 بهمن در شهرستان انجام می شود که یکی از آن، افتتاح کانون پرورش فکری کودک و نوجوان است.

 

 

وی از راه اندازی کانون پرورش فکری سیار هم برای تحت پوشش قرار دادن 20 روستا خبرداد و افزود: دو میلیارد ریال اعتبار برای برخورداری این روستاها از فعالیت های سیار کانون اختصاص یافته است.

 

 

بر اساس شاخص ها و در وضعیت مطلوب، باید به ازای هر 10 هزار دانش آموز یک مرکز کانون پرورش فکری دایر باشد اما در این استان، اکنون 9 مرکز ثابت و 9 مرکز سیار برای خدمات رسانی به کودکان و نوجوانان دایر است.

 

 

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی 11 هزار نفر عضو دارد.

 

 

 

کد خبر 1023447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha