تامین ۱۰۰ درصد برق استان همدان توسط نیروگاه مفتح /استفاده از توان مهندسان ایرانی در نیروگاه مفتح

دیناروند با اشاره به اینکه نیروگاه شهید مفتح ظرفیت تولید یک هزار مگاوات برق را دارد، گفت: این نیروگاه تمامی برق مصرفی استان همدان و بخشی از نیاز مشترکان استان‌های همجوار را نیز تامین می کند.

«عبدالمجید دیناروند» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان با اشاره به اینکه ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم در این نیروگاه مشغول به کار هستند، گفت: این نیروگاه با توان مهندسان ایرانی راه اندازی و فعال شده و تمامی تجهیزات موردنیاز  آن نیز در داخل کشور تهیه و تولید می‌شود.

 

مدیرعامل نیروگاه برق شهید مفتح همدان افزود: به منظور تولید یکپارچه برق و جلوگیری از خاموشی، به ناچار از سوخت مازوت برای تولید برق در این نیروگاه استفاده می‌شود.

 

دیناروند در رابطه با پساب نیروگاه مفتح با اشاره به اینکه آب صنعتی به نیروگاه شهید مفتح داده می‌شود و این آب در حد آب شرب نیست، اضافه کرد: در گذشته نیروگاه شهید مفتح ۲۷ حلقه چاه داشت اما اکنون فقط دو حلقه چاه فعالیت دارد و ۲۵ حلقه از مدار خارج شده است.

 

مدیرعامل نیروگاه شهید مفتح همدان با بیان اینکه در شهرستان کبودرآهنگ دو هزار و ۶۱۷ حلقه چاه غیر مجاز و حدود هزار و ۱۰۰ حلقه چاه مجاز وجود دارد، افزود: چاه‌های غیر مجاز دو برابر بیشتر آب برداشت می‌کنند ونسبت مصرف آب نیروگاه شهید مفتح با تمام چاه‌های مجاز ثبت شده کنتور دار طبق آمار مدیرعامل آب منطقه ای استان همدان دو درصد مصرف بوده است.

 

نیروگاه در استان همدان ۱۰۰ میلیارد تومان گردش مالی ایجاد می‌کند

وی در ادامه به گردش مالی نیروگاه شهید مفتح اشاره کرد و با بیان اینکه نیروگاه در استان همدان ۱۰۰ میلیارد تومان گردش مالی ایجاد می‌کند،

 

وی با اشاره به اینکه برداشت نیروگاه شهید مفتح از آب‌های زیر زمینی صفر است، افزود: برج خشک یک،  ۷۵ درصد و برج خشک دو ، حدود ۴۵ درصد از ساختار آن انجام شده و اواخر تابستان ۱۴۰۱ قول بهره برداری از برج خشک دو داده است.

 

وی با اشاره به اینکه از پساب تصفیه شده فاضلاب همدان برای عملیات خنک‌سازی در این نیروگاه استفاده می‌شود، تصریح کرد: این آب تصفیه شده شفاف، بدون بو و از نوع صنعتی محسوب می‌شود که برداشت از آب های زیر زمینی را به صفر رسانده است.

 

دیناروند ادامه داد: پس از انتقال پساب تصفیه شده فاضلاب همدان به این نیروگاه، از مجموع ۲۷ حلقه چاه آب موجود، ۲۵ حلقه آن مسدود و ۲ حلقه چاه نیز با هدف استفاده کارکنان نیروگاه نگهداری می شود.

 

وی با اشاره به اینکه عملیات ساخت دومین نیروگاه برق همدان نیز به زودی در ملایر آغاز می شود، اظهار داشت: نیروگاه برق ملایر ۵۰۰ مگاوات ظرفیت تولید دارد و از لحاظ راهبردی پشتیبان نیروگاه شهید مفتح محسوب می‌شود و وجود آن برای ایجاد اشغال در استان بسیار ارزشند است.

 

 

کد خبر 1023448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha