برخورد قضایی با مدیران متخلف/ اجازه نمی دهیم روند توسعه کشور متوقف شود

آیت‌الله رئیسی برطرف کردن موانع توسعه کشور با مجاهدت و روحیه جهادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید برای پیشرفت کشور یک حرکت انقلابی انجام شود و اجازه نمی دهیم روند توسعه کشور متوقف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» امروز(پنج‌شنبه، 16 بهمن) در جلسه شورای اداری گیلان که در سالن دادگستری کل استان برگزار شد اظهار داشت: خوشحالیم که خداوند توفیق داد در جمع مردم گیلان باشیم صمیمانه هم از کادر پزشکی و درمانی گیلان و همه کشور در مجاهدت برای حفظ سلامتی مردم و ریشه‌کنی این ویروس منحوس تشکر و قدردانی می‌کنم.

 

رئیس قوه قضائیه کمک‌های مؤمنانه مردم را هم در این ایام مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: دهه فجر یوم الله است و در این روز جلوه قدرت لایزال الهی را به شکل غیر مجرای طبیعی مشاهده کردیم و آنچه در این روزها دیدیم جلوه قدرت خداوند در برابر قدرت های ذلیل و مادی بود.

 

وی با اشاره به فائق آمدن اراده ملت بر اراده دشمنان در پیروزی انقلاب، امام راحل را رهبری تحول گرا در فکر، اندیشه، عمل و بخش‌های مختلف خواند و ابراز داشت: وابستگی امام راحل را رنج می‌داد و می‌خواست مردم ایران از استبداد، خفقان و ظلم نجات پیدا کنند.

 

رئیس دستگاه قضا پیوند بین جمهوریت و اسلامیت را هدف انقلاب اسلامی خواند و افزود: این تحول و تغییر همواره باید مدنظر باشد ملت ما و جامعه ما حق عقب نشینی و درجا زدن ندارد و باید در تمام حوزه‌ها برنامه‌ها و حرکت‌ها رو به جلو باشد و پویایی مدنظر قرار گیرد.

 

*باید موانع را با مجاهدت انقلابی برطرف کنیم

وی ایستایی را سلوک انقلاب اسلامی ندانست و با تاکید بر اینکه باید موانع را با مجاهدت انقلابی برطرف کنیم گفت: این امت هدفدار، امام و مقتدایی دارند که بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها در جهت این هدف مهم بسیار ضروری است و همه باید در تحقق آن نقش داشته باشند.

 

آیت‌الله رئیسی یادآور شد: سوال اینجا است آیا ما در حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای بیشترین مشکل را داشتیم یا در بخش اقتصادی کشور؟ از طرفی همه دیدیم که 10 رزمایشی که ارتش، سپاه و نیروهای مسلح ما برگزار کردند همه این‌ها برای کشور اقتدار به همراه آورد و تولید قدرت کرد.

 

وی پیام مقام معظم رهبری را در مورد اینکه باید تحریم‌ها را خنثی و دشمنان نظام را مأیوس کنیم مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: صادرات غیرنفتی گیلان، احیاء واحدهای تولیدی و صنعتی آن و انجام اقداماتی در مورد حفظ جنگل‌ها، اراضی ملی و طبیعی و صیانت از آن‌ها از جمله موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه گیلان با داشتن هشت هزار شهید و چهره‌های عالمی مانند آیت‌الله بهجت فومنی می‌درخشد عنوان کرد: جنگل، محیط‌زیست، تالاب‌ و نیروهای انسانی کارآمد از جمله ظرفیت‌های مهم گیلان است و باید به خاطر این از خداوند شاکر باشیم و مدیران استان باید از این پتانسیل‌ها به نفع مردم استفاده کنند.

 

*ویلاهای مدیران در منطقه حیران تخریب و تحت تعقیب قانونی قرار گیرند

آیت‌الله رئیسی رفع موانع تولید را لازم و ضروری خواند و با بیان اینکه هیچ یک از مشکلات یاد شده در گیلان مشکل لاینحلی محسوب نمی‌شود تصریح کرد: جنگل را باید به عنوان یک گنجینه ملی حفظ کنیم و این شدنی است از طرفی در مورد معضلات استان بحث این دولت و آن دولت و آمدن این مدیر و آن مدیر نیست و اگر مدیری تخلف کرد باید مجازات شود.

 

وی ساخت و ساز ویلا در منطقه حیران توسط برخی از مدیران را هم مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: در مورد چنین افرادی نه تنها باید ویلاهای ساخته شده آنان تخریب شود بلکه خودشان هم باید تحت تعقیب قانونی قرار گیرند.

 

*وضعیت کارخانه پوشش یک فاجعه است

رئیس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه مدیران اجازه تخلف ندارند افزود: وضعیت کارخانه پوشش را که امروز بازدید کردیم واقعا یک فاجعه است و افرادی از برف سال 83 سوء استفاده کرده و ثروت ملی را نابود کردند و کارخانه را به ویرانه تبدیل کردند و معتقدم این عناصر باید تعقیب شوند و وضعیت کارخانه‌هایی مانند این به شرایط تولید برگردد.

 

رئیس قوه قضائیه ضمن حمایت از بحث خصوصی سازی در کشور توسط دستگاه قضایی گفت: خصوصی‌سازی برای کشور یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و ما هم هر کجا که بخش خصوصی خوب عمل کند تشویقش می‌کنیم و از آن حمایت می‌کنیم و بانک‌ها هم باید به آن تسهیلات بدهند.

 

آیت‌الله رئیسی با تاکید بر اینکه خصوصی‌سازی با آتش‌زدن مال مردم و با خاک یکسان کردن کارخانجات نظیر آنچه در گیلان اتفاق افتاد فرق می‌کند یادآور شد: هر کسی که در این میدان تخلف می‌کند باید تحت تعقیب قرار گیرد و باید کارخانجات گیلان با یک رویکرد جهادی به محل توسعه و اشتغال مبدل شود.

 

وی با بیان اینکه رودخانه‌های گیلان و شهر رشت، تالاب‌های استان و جنگل‌ها باید حفظ شوند اضافه کرد: برای پسماند استان گیلان باید در وهله نخست خود مدیران استان جهادگونه همت کرده و تصمیم بگیرند چون واقعا به تهدیدی برای مردم و استان تبدیل شده است.

 

* شرکت الکتریک گیلان به تلی از خاک تبدیل شده است

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه به علت رفت و آمد مدیران و عوض شدن دولت‌ها نباید روند توسعه در کشور متوقف شود عنوان کرد: وضعیت شرکت الکتریک گیلان واقعا دیدنی است کارخانه ای که می‌توانست نگین انگشتری باشد به تلی از خاک تبدیل شده است.

 

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه ما هیچ مشکل لاینحلی نداریم و نباید مردم را ناامید کنیم تصریح کرد: مردم گیلان روحیه "ما می‌توانیم: را در تمام عرصه‌ها و میدان‌ها به اثبات رساندند از طرفی من معتقدم باید با سازمان‌هایی که تخلف می‌کنند شدیدتر از افراد متخلف برخورد شود.

 

وی ابراز داشت: مگر یک سازمان حق دارد که جلوی چشم مردم تخلف کند مردم چه گناهی کرده‌اند، سازمان‌ها باید قانونمند باشند و دستگاه‌های اجرایی هم بی عدالتی را برای خود ضد ارزش بدانند.

 

رئیس دستگاه قضا تملک واحدهای تولیدی توسط بانک ها را متذکر شد و با اشاره به رفع مشکلات آن‌ها جهت راه‌اندازی مجدد افزود: در ساختار اصل 44 قانون اساسی اشکالاتی وجود دارد و ریشه این اشکالات رفتاری در اشکالات ساختاری است بنابراین مجلس باید در جهت رفع این موارد اقدام کند.

 

*نباید اجازه دهیم تولید ملی ضعیف شود

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه برخی‌ها فقط برای به دست آوردن عرصه و اعیان کارخانجات گیلانی وارد میدان شده و همه چیز را نابود کردند گفت: منابع طبیعی در گیلان سرمایه ملی هستند بنابراین برای صیانت از آن نباید با احدی رودربایستی شود و عمل به قانون ملاک قرار گیرد زیرا در غیر اینصورت همه از جمله مردم ضرر می‌کنند و کسی نباید راضی به ضرر ملت باشد.

 

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه علاوه بر کارخانه ابریشم گیلان احیانا واحدهای تولیدی دیگری هم با مشکل مواجه شده اند یادآور شد: تولید امروزه مسئله نخست کشور است اما دشمنان پلید می‌خواهند آن را در کشورمان به حاشیه ببرند بنابراین نباید اجازه دهیم تولید ملی تضعیف شود.

 

وی با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌های گرانقدری در بحث نیروی انسانی و مواهب طبیعی دارد خاطرنشان کرد: برای رسیدگی به موضوع تالاب، جنگل، عرصه‌های طبیعی و اینها هم باید در استان گیلان کارگروهی تشکیل شود تا مشکلات حل شوند از طرفی معتقدم ما در کشورمان به هیچ عنوان بن بست نداریم.

کد خبر 1023550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha