امام خمینی(ره) اندیشه‌ های خود را  از قرآن و سیره ائمه (ع) فرا گرفت

حجت الاسلام سید رضا رزاقی گفت: سیره حضرت زهرا(س) از جمله منابع غنی است که در رشد و نمو تفکر حضرت امام خمینی(ره) نقش بارزی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام «سید رضا رزاقی» در مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سالروز ولادت حضرت زهرا (س ) و امام خمینی(ره) گفت: امام خمینی (ره) یک انسان وارسته به تمام معنا بود که اندیشه‌های خود را  از قرآن و سیره ائمه (ع) فراگرفته است.

 

این مبلغ دینی و کارشناس مذهبی افزود: سیره حضرت زهرا(س) از جمله منابع غنی است که در رشد و نمو تفکر حضرت امام خمینی(ره) نقش بارزی داشته است.

 

حجت الاسلام رزاقی اظهار داشت: چهل و دو سال از انقلاب شکوهمند اسلامی گذشت ولی هیچ  چیزی نتوانست  جلو صلابت و اقتدار کشور را بگیرد و این مرهون ولایت فقیه  و رهبری  داهیانه در مقابل دشمنان است.

 

این مبلغ دینی تصریح کرد: امام خمینی (ره) برای ظلم ستیزی و برپایی حکومت اسلامی قیام کرد و چون نیت ایشان خدایی بود در دل مردم کشور و مستضعفان جهان جا گرفت و همه  مردم  گوش به فرمان امام درتمام دوران قبل وبعد از انقلاب برعلیه رژیم طاغوت مبارزه کردند و انقلاب پیروز شد.

 

حجت الاسلام رزاقی افزود: چه بسا کشورهای دیگری هم که در طول یک قرن اخیر قیام کردند ولی چون پشتوانه رهبری  قاطع  نداشتند قیام آن ها منجر به شکست شد.لذا بعد از رحلت امام  خمینی(ره)، رهبری قاطعانه مقام معظم رهبری قدرت وتوانایی کشور را در مقابل یاوه گویی های دشمنان انقلاب اسلامی به رخ جهانیان کشید. اگر مردم  و رهبری یک جامعه در خط اسلام و قرآن حرکت کنند، پیروزی های بزرگی رقم می خورد.

 

این کارشناس مذهبی در ادامه به بیان سیره و شخصیت حضرت زهرا(س) پرداخت و افزود: در زمانی که زنان در جامعه هیچ بها و ارزشی نداشتند و دختران را زنده به گور می کردند، با ظهور اسلام زنان  در جامعه دینی ارج وقرب پیدا کردند. در آن برهه تاریخی دختری درخانه  پیامبر(ص) متولد و درشان ایشان سوره کوثرنازل شد.

حجت الاسلام سید رضا رزاقی افزود: خداوند خطاب به پیامبر(ص) فرمود ما به تو کوثر عطا کردیم به پاس این خیرکثیر قربانی بده و شکرگزاری کن. خیرکثیر یعنی نام فاطمه تا قیامت زنده است ونسل همه امامان  ما از دامان  پاک بانوی دوعالم حضرت زهرا(س) است.  بانوان  و خواهران  ما باید از مکتب فاطمی درس بگیرند و سیره زندگی ایشان را الگوی خود قرار دهند.

 

مراسم بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سالروز ولادت حضرت زهرا (س ) و امام خمینی(ره) به همت کانون فرهنگی قمر بنی هاشم(ع) روستای کاغذی برگزار شد.

 

تجلیل  وتکریم از مادران شهدا بویژه  مادر شهید مدافع وطن ابوالفضل  موسوی ، تجلیل وتکریم از فعالان فضای مجازی  کانون واجرای گروه سرود دختران آفتاب از دیگر برنامه های این مراسم بود./

کد خبر 1023561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha