هیئات مذهبی خاستگاه مؤثر در پیروزی انقلاب/ رفتار و گفتار مداحان، توأم با اخلاص باشد

امام جمعه آران و بیدگل گفت: رفتار و گفتار مداحان بایستی توأم با اخلاص باشد و یقیناً اگر مداحی مخلص واقعی باشد طهارت روح او در رفتار و کردارش تأثیر می‌گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در جمع مداحان و مسرولان هیئات مذهبی در نشست «انقلاب اسلامی ، ولایت فاطمی» گفت: هیئت های مذهبی یکی از خاستگاه‌های مؤثر در جریان پیروزی انقلاب اسلامی بوده ‌اند و ظرفیت این تشکل مردمی به مبارزه مردم جهت و سرعت می داد.

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: یکی از مهم ترین ارکان هیئات مذهبی، مداحان هستند و این قشر با احساس مردم سر و کار دارند و نقش بسیاری مؤثری در جهت دهی و تعمیق باورهای دینی دارند.

 

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه ، اخلاص در عمل را از مهمترین آداب مداحی عنوان کرد و افزود: رفتار و گفتار مداحان بایستی توأم با اخلاص باشد و یقیناً اگر مداحی مخلص واقعی باشد طهارت روح او در رفتار و کردارش تأثیر می‌گذارد.

 

وی بر لزوم ترویج اندیشه حسینی و بازشناسی اهداف و سیره امام حسین  و اهل بیت (ع) تاکید کرد و افزود: مداحان باید پیام‌ها و عبرت های مهم تاریخی را با استناد به منابع موثق در مداحی‌های خود مورد توجه قرار دهند و بصیرت مردم را افزایش دهند.

 

مدیحه سرایی حسن هارونی، عباد صالحی، محمدجواد میرزایی، محمدرضا ایجادی به مولودی خوانی و ذکر مناقب حضرت زهرا(س) و تجلیل از  پیشکسوتان عرصه مداحی شهرستان آران و بیدگل «حسین عسگری»، «عبدالکریم رحمتی»، «جواد یزلانی»، «محمد سلمانی»،« احمد زاهدی»، «علی اصغر خدمتی» ، شعرخوانی  دو تن از شاعران آیینی و تجلیل از امیرحسین غفاریان و محمدجواد اهلی دو تن از مداحان جوان که در سال جاری صاحب رتبه کشوری شده اند، از دیگر برنامه های این همایش بود.

 

نشست «انقلاب اسلامی ، ولایت فاطمی» ویژه مداحان و مسؤولان هیئات مذهبی آران و بیدگل با مشارکت کمیته قرآن و تشکل های دینی، کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی  در شبستان حضرت زهرا(س) امامزاده هادی(ع)  برگزار شد.

کد خبر 1023617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha