صلح و سازش کمتر از ۲۰ درصد مراکز حل اختلاف، ناکارآمدی تلقی می شود

حجت‌الاسلام صادقی گفت: مراکز حل اختلافی که صلح و سازش از ۲۰ درصد کمتر باشد به عنوان کانون‌های ناکارآمد قلمداد می شوند و برای تعطیلی فعالیت آنها اقدام خواهد شد.

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت‌الاسلام «هادی صادقی»، امروز (چهارشنبه 16 بهمن) در همایش «منادیان صلح و سازش» با اشاره به ظرفیت های گسترده استان فارس در حوزه قضائی گفت: با ادامه روند قضائی موجود در فارس، بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های این استان به صلح و سازش منجر خواهد شد.

 رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور افزود: باید تلاش کنیم تا پرونده‌های صلح و سازشی که به شوراهای حل اختلاف ارجاع می شود، موجب افزایش صلح و سازش شوند.

وی با تاکید بر نقش وکلا در ایجاد صلح و سازش بیان کرد: با ایجاد هماهنگی با کانون وکلا در صلح میان طرفین پرونده‌های قضائی به نتایج مطلوب تری خواهیم رسید.

حجت‌الاسلام صادقی ادامه داد: مراکز حل اختلافی که صلح و سازش از ۲۰ درصد کمتر باشد به عنوان کانون‌های ناکارآمد قلمداد می شوند و برای تعطیلی فعالیت آنها اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به افزایش رسیدگی به پرونده‌های حقوقی در کل کشور در مراکز حل اختلاف گفت: تعداد این پرونده ها به ۵۰ میلیون افزایش خواهد یافت که مراجعه مردم به این مراکز برای صلح و سازش را خواهد داد.

 

 

کد خبر 1023652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha